فونیکسریمکسبهتام

در جلسه شورای ترافیک پلدختر مطرح شد:

پلدختر مرکز صدور گواهینامه ندارد

طی ۱۱۰ کیلومتر برای گواهینامه

عصر خودرو : جلسه شامگاه پنج شنبه شورای ترافیک شهر پلدختر محل طرح معضلات و مشکلات شهری مانند سد معبر، لزوم احداث ساختمان مرکز صدور گواهینامه، آسفالت معابر، نصب دوربین های ترافیکی و ... بود.

پلدختر مرکز صدور گواهینامه ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قدرت اله ترابی نژاد فرماندار پلدختر در جلسه شورای ترافیک شهرستان خواستار اجرایی شدن مصوبات جلسات گذشته شورای ترافیک پلدختر شد و ازمسئولان خواست نسبت به عملیاتی کردن این مصوبات اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه وسایل نقلیه که از جنوب به شمال شهر در خیابان اصلی رفت و آمد می کنند باید از دور برگردان بخش شمالی روبروی بانک ملی مرکزی استفاده کنند، افزود: برای احداث میدان ورودی شهر معمولان شهرداری طرح هندسی و طرح پیشنهادی را با همکاری یک مشاور به صورت صحیح انجام دهد.

    ضرورت ایجاد ساختمان پلیس راهور در پلدختر

    فرمانده انتظامی پلدختر در این جلسه گفت: شهرداری پلدختر نسبت به تامین هزار و 500 متر زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان راهور برای صدور گواهینامه اقدام و این زمین را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

    سرهنگ رضا داوودی افزود: تا هنگامی که شهرداری نسبت به این مهم اقدام نکند مردم شهرستان پلدختر باید برای صدور گواهینامه به مرکز استان مراجعه کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت و صرف انرژی حوادث جاده ای را به دنیال دارد.

    فرمانده انتظامی پلدختر افزود: وسایل نقلیه ای که از سمت بازارچه شهرداری و خیابان ولی عصر می خواهند از دور برگردان استفاده کنند به صورت خلاف این کار را انجام می دهند.

    سرهنگ داودی با بیان این که در مقابل مراکز نظامی و انتظامی طبق قانون باید تابلوی توقف ممنوع نصب شود، افزود: انتظار می رود شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

    وی افزود: در شهر پلدختر شش کیلومتر کنده کاری صورت گرفته ولی از آسفالت آن خبری نیست که این امر موجب شده آسیب جدی به وسایل نقلیه در حال عبور در شهر وارد شود.

    سرهنگ داودی همچنین بر ضرورت جمع آوری تابلوهای فرسوده و نصب تابلوی ویژه معلولین در سطح شهرتاکید کرد و گفت: همچنین تابلو توقف ممنوع به زبان عربی از سه راهی «بابا زید» تا انتهای روستای «وره زرد» از توابع شهرستان توسط راه و شهرسازی و راهور نصب شود تا تریلرهای نفت کش عراقی در این مناطق توقف نکنند.

    معضل سد معبر در شهر پلدختر

    رئیس راهنمایی و رانندگی پلدختر نیز در این جلسه بر ضرورت احداث مکان مناسبی برای صدور گواهینامه در شهر تاکید کرد و گفت: در طول سال مراجعات زیادی درزمینه صدور گواهینامه  صورت می گیرد که نبود این مکان نارضایتی مردم را در پی داشته و دارد.

    سروان حشمت اله رحیمی همچنین بر ضرورت پیش بینی مکانی برای برگزاری امتحانات رانندگی با همکاری شهرداری پلدختر تاکید کرد.

    رئیس راهنمایی و رانندگی پلدختر با بیان این که سد معبر به یک معضل برای شهرستان تبدیل شده است، گفت: مقابله با معضل سد معبر باید به صورت مستمر از سوی متولیان امر در این زمینه در سطح شهر عملیاتی شود.

    وی با بیان این که مکاتباتی با شهرداری برای تعویض تابلوهای فرسوده صورت گرفته است گفت: در حال حاضر 90 درصد این تابلو هنوز از سوی شهرداری تعویض نشده است.

    تعویض تابلوهای میادین سطح شهر پلدختر

    شهردار پلدختر نیز در این جلسه با بیان اینکه برخورد با سد معبر از سوی این نهاد همواره صورت می گیرد، گفت: در این زمینه گزارش ماهیانه وجود دارد که به طور مرتب با آنها برخورد شده است.

    جهانگیر اکبری به نصب چراغ چشمک زن چشم گربه ای در سطح شهر اشاره کرد و افزود: این گونه چراغ ها در سطح شهر پلدختر نصب شده اند.

    وی به مشکل وانت بارهای مستقر در سطح شهر اشاره کرد و گفت: محل استقرار بخشی از وانت بارها و سه چرخه ها مشخص شده که متاسفانه رانندگان این گونه وسایله نقلیه این مهم را رعایت واز قانون تبعیت نمی کنند.

    اکبری از راهنمایی و رانندگی شهر خواست مرتب در سطح شهر گشت بزنند و با این گونه رانندگان برخورد کنند.

    شهردار پلدختر از تعویض تابلو میادین سطح شهر پلدختر خبر داد و گفت: نصب این تابلو ها یک کار زمانبر بوده و به زودی این اقدام از سوی شهرداری عملیاتی خواهد شد.

    خریداری دوربین های مدار بسته ترافیکی برای شهر پلدختر

    اکبری به بحث دوربین های مدار بسته سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری پلدختر 90 میلیون تومان دوربین مدار بسته خریداری کرده که از این مبلغ 40 میلیون تومان آن را پرداخت کرده و مابقی آن در حال پرداخت است.

    وی به بحث چاله های سطح شهر اشاره کرد و افزود: کارخانه آسفالت شهرداری پلدختر امروز راه اندازی شده و آماده آسفالت کردن معابر و خیان ها است.

    لزوم ایجاد پارکینگ برای ارجاع وسایل نقلیه تصادفی در معمولان

    شهردار معمولان نیز در این جلسه با بیان اینکه خط کشی های سطح خیابان اصلی کم رنگ شده است که از راه و شهرسازی انتظار داریم نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام کند، گفت: همچین پارکینگ خصوصی باید در سطح شهر معمولان ایجاد شود چرا که هم اکنون نیروی انتظامی موتورسیکلت ها و ماشین های تصادفی را به محوطه شهرداری ارجاع می دهد و این نهاد تبدیل به پارکینگ شده است.

    شاکرمی با بیان این که تا سال 92 شهرداری معمولان با نیروی انتظامی برای نگهداری وسایل نقلیه قرارداد منعقد کرده است گفت: با وجود این که دو سال از زمان و مدت قرارداد منعقد شده بین نیروی انتظامی و شهرداری هیچگونه اقدامی در برای انتقال وسایله نقلیه انجام نشده است.

    وی همچنین بر ضرورت استقرار پلیس راهور در شهر معمولان تاکید کرد و گفت: همچنین از نیروی انتظامی درخواست داریم که نسبت به مقابله با معضل سد معبر شهرداری معمولان را حمایت کند.

    کاهش تصادفات در شهر پلدختر

    رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر نیز در این جلسه گفت: آمار حوادث ترافیکی در سال 93و92 کاهش چشمگیری داشته است.

    احمد کرموند با بیان اینکه در شهرستان پلدختر 723 مورد حوادث خودرویی، 162مورد حوادث راکبین موتور سیکلت 132 مورد عابر پیاده رخ داده است افزود: در این راستا حوادث خودرویی 22درصد، موتور سیکلت 53 درصد و عابر پیاده 27 درصد کاهش یافته است.

    وی از وضعیت سرویس های بهداشتی ترمینال مسافربری جنوب شهر پلدختر انتقاد کرد و افزود: سرویس های بهداشتی ترمینال مسافربری جنوب از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نیست که این امر باعث اعتراض مردم و مسافران شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو