فونیکسریمکسبهتام

شیوا عنوان کرد:

دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی باید اصلاح شود

عصر خودرو : شیوا با اشاره به اینکه مسلم است که هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را رقابتی نکرده است، گفت: اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورای براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند.

دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، رضا شیوا در پاسخ به این پرسش که شورا در جلسه گذشته خود با حضور خسروتاج  قائم مقام وزیر صنعت مصوب کرده بود تا بازنگری هایی در دستور العمل خودروهای وارداتی انجام شود اما اخیراً معاونت امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرده که وزارت صنعت تصمیمی برای اصلاح این دستور العمل ندارد در نهایت وضعیت اجرای این دستور العمل به چه  صورت خواهد شد، اظهارداشت: دستور العمل ساماندهی خودروهای واردتی برای رقابتی کردن بازار تدوین شده بود اما در حال حاضر همچنان انحصار در بازار حاکم است.

    وی با بیان اینکه عملکرد این دستور العمل نشان می‌دهد که فقط تعداد محدودی توانسته اند از طریق نمایندگی های رسمی اقدام به واردات کنند، افزود: حتی آقای خسروتاج در جلسه ای که با اعضای شورا داشت اعلام کرد که فقط تعداد محدودی امکان ثبت نام پیدا کرده اند که این امر شاید ناشی از مشکلات دستور العمل باشد.

    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به نظر می رسد آن تعداد محدود هم کارکنان خود نمایندگی های رسمی بوده‌اند و در عمل هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی در سطح بازار اجرایی نشده است.

    شیوا با اشاره به اینکه مسلم است که هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را به سمت رقابتی شدن هدایت نکرده است، اظهارداشت:  اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورای براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند تا بازار انحصار خودروهای وارداتی  برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط