فونیکسریمکسبهتام

نکاتی درباره خرید و تعمیر خودروهای کلاسیک؛

بازسازی قدیمی‌ها از رویا تا عمل

عصر خودرو: افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک خودرو کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش‌آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی‌مدت خودروهای کلاسیک جذاب است.

بازسازی قدیمی‌ها از رویا تا عمل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب خودرو که قصد خرید یا بازسازی‌اش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل‌توجهی صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت‌بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی‌دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

    خودرویی را انتخاب کنید که برای‌تان ایجاد ارزش کند

    درحال حاضر تعداد خودروهای قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی‌نهایت است. بیشتر این خودروها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده‌اند، با ارزش نخواهند بود. با بی‌توجهی روی یک خودرو خاص اصرار نداشته باشید و کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام خودروها و مدل‌ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. خودرویی که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین‌برانگیز است، به احتمال زیاد قیمت خرید بیشتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت خودرو، بخش کوچکی از هزینه‌های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

    مراقب پوسیدگی و زنگ‌زدگی باشید

    بسته به اینکه خودرو انتخابی شما عمرش را در چه منطقه‌ای گذرانده باشد، احتمال دارد شاسی آن در اثر زنگ‌زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ‌زدگی‌ها بسیار وقت‌گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ‌زدگی است، خریده‌اید، باید ماشین را تقریبا «دِمونتاژ» کنید؛ هر میلیمتر از قسمت‌های فلزی را باید شن‌پاشی کنید و قسمت‌های غیرقابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده‌های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی، آنها را بسازید. تعمیر قسمت‌های زنگ‌زده کار هر کسی نیست، بنابراین موقع خرید خودرو باید بدانید که در چه شرایطی قرار دارد.

    خودرویی که روشن می‌شود را بخرید

    اگر خودرویی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش داده‌اید. خرید خودرویی که برای ده‌ها سال روشن نشده، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کامل تعمیر شده یا اینکه جایگزین شود.

    از تهیه قطعات جایگزین مطمئن شوید

    کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه‌ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای خودروی‌تان در بازار مطمئن شوید.

    از متخصص مشورت بگیرید

    اگر دوست یا آشنایی دارید که در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید خودرو او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب خودرو برای خرید، یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای استفاده از نظرات این افراد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو