فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تشریح کرد

جزئیات اجرای طرح مناطق کم‌ انتشار آلایندگی و تشدید نظارت بر معاینه فنی

عصر خودرو : مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نزدیکی اجرای طرح مناطق کم انتشار آلایندگی و تشدید نظارت بر معاینه فنی خودروها نسبت به مراجعه هر چه سریعتر خودروها به مراکز معاینه فنی در ۶ ماه نخست سال تاکید کرد.

جزئیات اجرای طرح مناطق کم‌ انتشار آلایندگی و تشدید نظارت بر معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ولی الله آذروش  اظهار داشت: با توجه به ناکارآمد بودن طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا و مطالعات انجام شده شهرداری تهران در یک سال گذشته با استفاده از تجربیات سایر کشورهای موفق مناطق کم انتشار به زودی با طرح آلایندگی جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.

    وی افزود: بر این اساس خودروها طبق 3 آیتم، سطح تکنولوژی تولید، معاینه فنی و سن خودرو مجوز تردد در مناطق پایتخت را خواهند داشت. در این طرح خودروها به 4 دسته قرمز، زرد، سبز و‌ آبی تقسیم می‌شوند.

    مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تصریح کرد: خودروهای زرد خودروهای با استاندارد آلایندگی پایین‌تر از یورو 2 دارای معاینه فنی هستند که در روزهای آلوده از تردد این خودروها در مناطق کم انتشار آلایندگی یعنی هسته مرکزی شهر و محدوده طرح ترافیک ممانعت به عمل می‌آید.

    آذروش خاطر نشان کرد: خودروهای سبز دارای استاندارد بیش از یورو 2 هستند که در صورت داشتن معاینه فنی و یا نو بودن قطعا جهت تردد در روزهای آلودگی برای این دسته از خودروها محدودیت‌های کمتری در نظر گرفته می‌شود و در نهایت خودروهای آبی هستند که دارای سطح تکنولوژی بالا، برقی و دارای استاندارد بیش از یورو 5 هستند و محدودیت‌های کمی برای تردد آنها در مواقع حساس آلودگی هوا در نظر گرفته می‌شود.

    وی با اشاره به بررسی این طرح در شورای عالی ترافیک کشور و شهر تهران و همچنین طی شدن مراحل پایانی آن گفت: با توجه به اینکه این طرح می‌تواند در بحث کاهش آلودگی هوا به عنوان یک راهکار موثر در تهران اجرا شود و به زودی تمام زیرساخت‌های آن آماده‌سازی خواهد شد بدون تردید اجرای این طرح مستلزم همکاری مردم نیز است.

    آذروش گفت: از آنجایی که انجام معاینه فنی در این مکانیزم و طرح اصلی‌ترین محور برنامه‌ریزی است، شهروندان باید در خصوص مراجعه به مراکز معاینه فنی در طول سال همکاری لازم را داشته باشند. همچنین با توجه به خلوتی مراکز در این ایام شهروندان با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه در صورت سلامت خودرو می‌توانند نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

    وی در پایان گفت: ظرفیت روزانه مراکز معاینه فنی خودرو 6 هزار دستگاه است و قطعا در صورت افزایش مراجعات، ستاد معاینه فنی آمادگی دارد مانند سنوات گذشته جهت ارائه خدمات کمی و کیفی مطلوب نسبت به افزایش ظرفیت اقدام کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط