فونیکسریمکسبهتام

در جریان بازدید خبرنگاران از لاستیک بارز کردستان عنوان شد

سالانه ۵.۵ میلیون حلقه لاستیک در کردستان تولید می‌شود

عصر خودرو: مدیر صنایع و برنامه‌ریزی لاستیک بارز کردستان گفت: سالانه در این مجموعه ۴۲ هزار تن معادل ۵.۵ میلیون حلقه تایر در استان تولید می‌شود.

سالانه ۵.۵ میلیون حلقه لاستیک در کردستان تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، اصغر شهنوازی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از روند احداث این واحد تولیدی در دهگلان، اظهار کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 44 هکتار و زیربنای 60 هزار متر مربع شامل سالن تولید و انباری با پیشرفت فیزیکی واقعی 34.2 درصد در کل پروژه در حال اجرا است.
    وی ظرفیت اسمی اشتغال در این واحد صنعتی را که بزرگترین حلقه صنعتی استان کردستان به شمار می رود 960 نفر عنوان کرد و افزود: به صورت غیر مستقیم نیز برای 5 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
    به گفته مدیر صنایع و برنامه‌ریزی لاستیک بارز کردستان، در حال حاضر 120 نفر در این واحد صنعتی شامل مدیر، تکنسین و کارگر ساده و غیره فعالیت می کنند که به صورت مستمر زیرپوشش آموزش های مختلف قرار دارند.
    وی ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی را 42 هزار تن لاستیک در سال عنوان کرد و گفت: سالانه 5.5 میلیون حلقه تایر در این واحد صنعتی تولید می‌شود.
    به گفته شهنوازی، روزانه به صورت میانگین و با توجه به اندازه از 16 تا 18 هزار تایر در این واحد صنعتی تولید می شود.
    وی خاطرنشان کرد: فرایند تولید در این واحد صنعتی از لحاظ کیفی بسیار پیچیده و در سایزهای متنوعی با توجه به نیاز بازار صورت می گیرد.
    مدیر صنایع و برنامه‌ریزی لاستیک بارز کردستان با بیان اینکه تایرهای تولید شده در این واحد تولیدی دارای استانداردهای ملی و بین‌المللی است، افزود: تایرهای درجه یک به بازار عرضه و تایرهای درجه 2 نیز از چرخه مصرف خارج می‌شوند.
    وی در مورد ماشین‌الات این واحد صنعتی نیز اظهار کرد: براساس الزامات 16 درصد این ماشین‌الات تولید داخلی و مابقی از خارج کشور وارد شده است.
    شهنوازی کل سرمایه‌گذاری برای لاستیک بارز کردستان  را در بخش ارزی، 93 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: تا کنون 15 درصد از این میزان به بدنه این واحد تزریق شده است.
    وی سرمایه‌گذاری ریالی در این پروژه عظیم را نیز 5 میلیارد و 660 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بخش کمی از تسهیلات ریالی تا کنون محقق شده است.
    مدیر صنایع و برنامه‌ریزی لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: از طریق منابع داخلی خود شرکت بارز را برابر با یک هزار و 158 نفر عنوان کرد و گفت: کل پیشرفت فیزیکی این واحد از لحاظ ماشین آلات 30 درصد و پروژه نیز 34.2 درصد است.
    وی کل سرمایه گذاری پروژه را نیز 6 هزار و 273 میلیارد عنوان کرد و گفت: 50درصد محصولات تولیدی به خودروسازی ها و 50 درصد به بازار عرضه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو