فونیکسریمکسبهتام

مدیر راهداری راه و شهرسازی اردبیل:

۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای در اردبیل مربوط به عوامل انسانی است

عصر خودرو : مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید دارد که برخلاف برخی دیدگاه ها مبنی بر ایمن نبودن جاده های استان ۸۰ درصد دلایل تصادفات جاده ای در این استان مربوط به عامل انسانی است.

۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای در اردبیل مربوط به عوامل انسانی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی یوسف زاده تصریح کرد: بر اساس بررسی ها و مطالعات دستگاه های اجرایی مختلف عامل انسانی و به ویژه رعایت نکردن سرعت مطمئنه بیشترین حجم تصادفات را شامل می شود.

    وی افزود: به عنوان مثال در جاده مشگین شهر که آمار تصادفات بالایی به گوش می رسد بیشترین  دلیل تصادفات به فرهنگ عمومی مردم در رانندگی باز می گردد.

    مدیر راهداری راه و شهرسازی  استان سبقت غیر مجاز در این جاده را جزو دلایلی عنوان کرد که بیشترین فراوانی را در علل تصادفات دارد.

    یوسف زاده در پاسخ به این سوال که آیا ایمنی جاده ها از جمله جاده مشگین شهر مطابق با استانداردها است، اضافه کرد: در محورهای مواصلاتی مختلف استان 48 نقطه پرحادثه خیز داریم که همگی شناسایی شده است.

    وی افزود: به عنوان مثال در خود جاده مشگین شهر مشخص شده است که کدام بخش های جاده نقطه حادثه خیز دارد و نیازمند اصلاح این نقاط است.

    مدیر راهداری راه و شهرسازی استان تاکید دارد که اصلاح نقاط حادثه خیز نیازمند اعتبارات قابل توجه است و به عنوان مثال احداث یک پل نزدیک به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

    به گفته یوسف زاده در جاده مشگین شهر هر چند نقاط غیر ایمن داریم اما دلیل اصلی تصادفات به مختصات جاده بر نمی گردد و در سایر جاده ها نیز به همین شکل است.

    این مسئول افزود: حتی در جاده سرچم نیز بررسی ها نشان می دهد به لحاظ طول جاده تعداد تصادفات بالا نیست و متاسفانه در این جاده عدم رعایت سرعت قید شده در تابلوهای راهنما از عوامل اصلی تصادفات است.

    وی با تاکید به ایمنی خودرو نیز گفت: به عنوان مثال خودرو پراید برای مصارف داخل شهری طراحی شده است و غفلت عامل انسانی در رعایت مقرارت رانندگی زمانی که به غیر ایمن بودن خودرو اضافه می شود تصادف دور از انتظار نیست.

    مدیر راهداری راه و شهرسازی استان با بیان اینکه دلایل تصادفات جاده ای مرتبا در استان تحلیل می شود، خواستار توجه رانندگان به علائم و تابلوهای راهنما در جاده ها شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو