فونیکسریمکسبهتام

عرضه گرند چروکی جدید به تاخیر افتاد

عصر خودرو : مدیرعامل برند جیپ اعلام کرد بازطراحی شاسی بلند محبوب گرند چروکی یک سال به تاخیر می‌افتد و به اواخر سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹ موکول می‌شود.

عرضه گرند چروکی جدید به تاخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،مایک مانلی ضمن بیان خبر مذکور، اعلام کرد فروش جهانی جیپ از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد رشد کرده و این برند را در مسیر رسیدن به فروش 1.2 میلیون دستگاه تا پایان سال قرار داده است.

    خبرگزاری رویترز سه هفته پیش به نقل از منابع آگاه از احتمال به تاخیر افتادن بازطراحی شماری از محصولات فیات کرایسلر اتوموبیل خبر داده بود.

    سرجیو مارچیونه، مدیرعامل این شرکت هفته گذشته اظهار کرده بود بازطراحی گرند چروکی به مدت نامعلومی به تاخیر خواهد افتاد تا مهندسان با دقت به ارزیابی اساسی این خودرو بپردازند.

    معماری این خودرو با مدل بزرگتر و گرانتر دیگری به نام گرند واگنیر سهیم خواهد شد که هدف آن رقابت با شاسی بلندهای لوکسی مانند رنج روور است.

    فیات کرایسلر اتوموبیل در کنفرانس سرمایه گذارانش در سال 2014 اعلام کرده بود مدل جدید گرند چروکی در پاییز سال 2017 و گرند واگنیر در پاییز سال 2018 معرفی می‌شود اما منابع آگاه می‌گویند معرفی گرند چروکی ممکن است یک سال و عرضه گرند واگنیر به مدت طولانی‌تری دچار تاخیر شود.

    به گفته مدیرعامل جیپ، این برند تا سال 2018 به فروش جهانی 1.9 میلیون دستگاه دست پیدا می‌کند و تولید داخلی در بازارهای بزرگ برای رسیدن به هدف فروش سال 2018 ضروری است.

    تولید جیپ رنگید دو ماه قبل در برزیل آغاز شد و تولید چروکی در چین اواسط سه ماهه چهارم امسال و تولید رنگید در نیمه اول سال 2016 آغاز خواهد شد.

    گرند چروکی پیش از بازطراحی شدن در سال 2018 یا 2019، تحت تغییرات اندکی قرار می‌گیرد اما بازطراحی مدل رنگلر طبق برنامه پیش می‌رود.

    تامین کنندگان دلایل احتمالی متعددی را برای این تاخیرها مطرح کرده اند که از میان آنها می‌توان به تغییرات طراحی و مهندسی لحظه آخر که اجازه می‌دهند مجموع سرمایه گذاری فیات کرایسلر کاهش پیدا کند، اشاره کرد.

    بخشی از برنامه مارچیونه برای افزایش حاشیه سود شرکتش در آمریکای شمالی، عرضه شاسی بلند لوکسی است که قادر به رقابت با رنج روور باشد و به گفته مدیرعامل جیپ، گرند واگنیر جدید بهترین فرصت برای ساخت یک شاسی بلند لوکس است که ارزش قیمت بالاتر را داشته باشد.

    فروش شاسی بلندها در حال حاضر رونق خوبی دارد و مدلهای لوکس حدود نیمی از بازار شاسی بلند را در اختیار دارند. با اینهمه شاسی بلند لوکس جیپ با رقیبان زیادی روبرو خواهد بود. مازراتی فیات کرایسلر قصد دارد شاسی بلند خود به نام لوانته را سال آینده وارد بازار کند. پورشه کاین امسال تا آوریل پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند بوده و اسکالید جنرال موتورز و لینکلن ناویگیتور فورد پرفروش‌ترین خودروی برندهایشان در سال جاری بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو