فونیکسریمکسبهتام

آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان

عابران پیاده عامل مهم ایجاد ترافیک

عصر خودرو: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عابران پیاده به ویژه کودکان و نوجوانان را، عامل مهم ایجاد ترافیک درون شهری و برون شهری دانست.

عابران پیاده عامل مهم ایجاد ترافیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس سید محمد مهدی میرزایی قمی با اعلام مشارکت این سازمان در سومین جشنواره رمضانی «شهرخدا» در برج میلاد تهران، گفت: این سازمان با برپایی غرفه ­ای در قالب پارک آموزش ترافیک، هر شب از ساعت 19 تا 2 بامداد، پذیرای کودکان عزیز و خانواده­های ایشان است.

    وی افزود: هم­زمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع جشنواره «شهر خدا»، بر آن شدیم تا از این فرصت مغتنم استفاده نموده و با شبیه ­سازی اِلمان‏های شهری و ترافیکی در مقیاس کوچک و ایجاد محیطی مفرح و جذاب برای کودکان، به ارائه برنامه­های متنوع و سرگرم کننده از جمله برپایی کارگاه­های آموزشی، اجرای نمایش­های ترافیکی، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزش عبور و مرور ایمن بپردازیم.

    میرزایی با اشاره به اینکه عابران پیاده به ویژه کودکان و نوجوانان، عاملی مهم در ترافیک درون شهری و برون شهری محسوب می­ شوند، اظهار کرد: گزارش ‏های ترافیکی بیانگر این است که در میان تمام سفرهای درون شهری، سفر­های پیاده سهم بالایی را به خود اختصاص داده­ اند و کودکان و نوجوانان با دارا بودن بالاترین جمعیت، سهم قابل توجهی در قربانیان تصادفات ترافیکی دارند و به همین نسبت باید سهم قابل ملاحظه ­ای در آموزش فرهنگ ترافیک را نیز به این گروه سنی اختصاص داد.

    وی با بیان اینکه تربیت کودکان و شکل دادن به عادت‌های فرهنگی این عزیزان پروژه‌ای بلندمدت است، اظهار کرد: اگر فرهنگ در ذهن و فکر کودکان شکل گرفته و نهادینه شود تا سال‌های متمادی و حتی تا پایان عمر باقی مانده و پاک نمی شود.

    معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به اینکه لازم است شرایطی فراهم شود تا کودکان از سنین کودکی در خصوص موضوع عبور و مرور در شهر به تفکر بپردازند و اهمیت آن را در یابند، اظهار کرد: در فضاهای آموزشی، کودکان اساساً نحوه عبور و مرور از خیابان، سازگاری با محیط شهری و حتی اعتماد به پلیس را از مربیان خود می­ آموزند و یاد می­ گیرند تا هنگام عبور از خیابان به چه مواردی توجه کنند و از چه کسانی کمک بخواهند.

    میرزایی با بیان اینکه کودکان در پارک آموزش ترافیک با کمک مربیان خود با مباحث و مفاهیمی همچون خط­ کشی عابر پیاده، خطوط سفید، استفاده از حمل و نقل عمومی، چراغ­ و علائم راهنمایی و رانندگی و فرهنگ دوچرخه ­سواری آشنا می‏ شوند، تصریح کرد: کودکان این آموزه ­ها را نه فقط در سنین کودکی که در سنین بزرگسالی نیز بکار می ­گیرند.

    وی با اعلام اینکه خانواده، نقش انکارناپذیری در شکل­ گیری شخصیت افراد ایفاء می­ نماید، تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات و احترام به بایدها و نبایدهای ترافیکی، می ­تواند یکی از کارکردهای خانواده امروزی در تعامل با مسائل و مشکلات جامعه به ویژه در شهرها ‏باشد و اعضای خانواده می­ توانند علاوه بر گفتار، در رفتار و کردار خود نیز این مطلوبیت­ ها را به فرزندان خود آموزش دهند و غرفه سازمان ترافیک در برج میلاد نیز با همین رویکرد طراحی و اجرا شده است.

    معاون آموزش سازمان ترافیک در پایان با تأکید بر اینکه آموزش فرهنگ ترافیک، فرآیندی است که سایر گروه­ های سنی نیز به آن نیاز دارند، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش ترافیک برای هر یک از بازیگرانی که در صحنه ترافیک ایفای نقش می­ نمایند، متفاوت است و اصلی­ ترین هدف آن، پر کردن فاصله بین آموزه­ های موجود با دانسته­ های مطلوب و همچنین اصلاح روش­ های کاهش تصادفات و آثار و تبعات ناشی از آن در جامعه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو