فونیکسریمکسبهتام

طراحی خودروهای خودران فورد سرعت گرفت

عصر خودرو: فورد با تسریع روند طراحی فناوری برای عرضه خودروهای خودران، به جمع خودروسازان جهانی می‌پیوندد که مدتهاست فعالیت در این زمینه را آغاز کرده اند.

طراحی خودروهای خودران فورد سرعت گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مدیران فورد اظهار کردند: این خودروساز آمریکایی ظرف پنج سال آینده فناوری ایمنی پیشرفته از جمله ترمز اتوماتیک را در مدلهای کنونی خط تولیدش گسترش خواهد داد. چنین سیستمهایی پیشروی خودروهای تمام اتوماتیک هستند که با قابلیتهایی مانند حرکت اتوماتیک فرمان، ترمز و کنترل سوخت، هدایت خودرو بدون دخالت راننده را امکان پذیر می‌کنند.

    فورد در این زمینه از رقیبانش بویژه جنرال موتورز، فولکس واگن، آئودی، مرسدس بنز و تسلا موتور که همگی برنامه‌هایی را برای عرضه سیستمهای هدایت نیمه اتوماتیک تا 18 ماه آینده اعلام کرده اند، عقب‌تر است.

    این خودروساز اعلام کرده است یک تیم جهانی به رهبری رندی ویزین تینر، مدیر باسابقه اش برای طراحی خودروهای خودران تشکیل داده است.

    این اقدام تحقیقات سطح پایین را به مرحله پروژه مهندسی پیشرفته ارتقا می‌دهد و نشان دهنده تمایل مارک فیلدز، مدیرعامل فورد برای تسریع حضور این شرکت در این حوزه است.

    راج نیر، مدیر توسعه محصول جهانی فورد در این باره گفت: ظرف پنج سال آینده این شرکت در سراسر خط تولیدش به فناوریهای دستیار راننده مهاجرت خواهد کرد و به افزایش قابلیت رانندگی اتوماتیک در محصولاتش ادامه می‌دهد.

    بیشتر کارهای طراحی مهندسی در مرکز تحقیقات و نوآوری فورد که به تازگی در پالو آلتو در سیلیکون والی کالیفرنیا گشایش یافته است، انجام خواهد شد.

    خودروسازان جهانی متعددی با تامین کنندگان و شرکتهای فناوری نوپا برای عرضه سیستمهای ایمنی پیشرفته و خودران پیمان همکاری بسته اند.

    ترمز اتوماتیک و تشخیص عابرپیاده که در سدان موندئوی فورد در اروپا موجود هستند، سال آینده در یکی از خودروهای آمریکایی این شرکت عرضه خواهند شد و تا سال 2019 در بیشتر محصولات فورد موجود خواهند بود.

    بر اساس این گزارش، فورد اعلام کرده است تلاشهای مهندسی پیشرفته این شرکت فراتر از طراحی خودروهای خودران خواهد بود. مدیران این شرکت از موفقیت در چاپ سه بعدی و سرعت بالای نمونه‌های اولیه قطعات با همکاری شرکت کربون تری دی و همچنین گسترش برنامه "مای فورد موبایل" به اپل واچ و اندروید ویر خبر دادند. برنامه مذکور به صاحبان خودروهای برقی و هیبریدی فورد امکان می‌دهد قابلیت‌هایی مانند شارژ باتری و مسافت پیمودنی را چک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو