فونیکسریمکسبهتام

گواهینامه رانندگی بیش از ۳۷۰۰ راننده در آستانه ضبط

عصر خودرو : رئیس اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: در سه ماه ابتدای سال‌جاری ۲۸۴۳ جلد گواهینامه در سراسر کشور ضبط شد/ تهران در حوزه درون‌شهری و اصفهان در حوزه برون‌‌شهری، رکورددار بیشترین ضبط گواهینامه هستند

گواهینامه رانندگی بیش از ۳۷۰۰ راننده در آستانه ضبط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین، سرهنگ احمد کرمی اسد  اظهار کرد: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، برای 20 تخلف رانندگان در قانون نمره منفی پیش بینی شده است و در صورتی که راننده در مرحله اول 30 نمره منفی داشته باشد سه ماه گواهینامه آن ضبط شده و بعد سه ماه 400 هزار ریال جریمه و مجدد اجازه رانندگی به وی داده خواهد شد.

    وی افزود: در مرحله دوم اگر راننده 25 نمره منفی داشته باشد 600 هزار ریال جریمه و شش ماه از رانندگی محروم می‌شود ولی یک فرصت دیگر به آن داده خواهد شد. مرحله سوم در صورتی که راننده 20 نمره منفی کسب کند، گواهینامه آن باطل و پس از یک سال راننده می‌تواند از طریق آموزشگاه و طی مراحل آموزشی مجدد برای دریافت و صدور گواهینامه اقدام کند.همچنین این راننده موظف به پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی خواهد بود.

    رئیس اجرائیات پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سه ماه ابتدای سال‌جاری 2843 جلد گواهینامه در سراسر کشور ضبط شد که 1501 مورد معادل با 50 درصد از گواهینامه‌های ضبط شده به دلیل اتمام مراحل محرومیت به رانندگان بازگردانده شد.

    کرمی اسد با بیان اینکه در حال حاضر 1342 جلد گواهینامه ضبط شده داریم که از این تعداد بیشترین نوع آن مربوط به دارندگان گواهینامه پایه یک با سهم 63 درصد است، افزود: پس از آن بیشترین نوع مربوط به پایه دو با سهم 22 درصد است. همچنین 713 جلد گواهینامه رانندگی که معادل با 53 درصد است در حوزه برون شهری و پلیس راه بوده و 629 جلد در حوزه درون شهری ضبط شده است.

    وی با اشاره به اینکه3765 گواهینامه در آستانه ضبط قرار دارد، گفت:این افراد به علت ارتکاب تخلفات منجر به نمره منفی در آستانه ضبط گواهینامه و محرومیت رانندگی ‌اند که از این تعداد 3334 نفر در مرحله اول محرومیت ( در آستانه 30 نمره منفی) هستند و در صورتی که هیچ تخلفی طی شش ماه مرتکب نشوند برابر قانون تمام نمرات منفی آنها صفر خواهد شد.

    رئیس اجرائیات پلیس راهور ناجا اظهارداشت: 360 نفر در مرحله دوم و اگر رعایت نکنند 6 ماه از رانندگی محروم و در صورتی که یک سال هیچ تخلفی انجام ندهند تمام نمرات منفی آنها صفر می‌شود همچنین 71 نفر در آستانه ابطال گواهینامه بوده و در مرحله سوم قرار دارند.

    وی بیان داشت: بیشترین برخورد پلیس در رابطه با ضبط گواهینامه به دلیل نمرات منفی در حوزه معابر برون شهری مربوط به اصفهان بوده و پس از آن زنجان، کرمان و خوزستان در رده های بعدی قرار داشتند.در حوزه درون شهری طی سه ماه گذشته تهران رکورد دار ضبط گواهینامه بود و پس از ان خوزستان، کردستان و اصفهان در رده های بعدی قرارداشت.

    کرمی اسد در رابطه با راه‌های استعلام نمرات منفی توسط رانندگان گفت: ارسال پیامک شماره گواهینامه راننده به 1101202020 از راه‌های آسان برای اطلاع از نمرات منفی است همچنین رانندگان می‌توانند به سایت راهور 120 مراجعه کرده و وارد قسمت استعلام نمره منفی شوند و با ارائه شماره گواهینامه از نمره منفی خود اطلاع یابد.

      رئیس اجرائیات پلیس راهور ناجا مراجعه حضوری به مراکز راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور را از دیگر راه اطلاع از نمره منفی راننده عنوان داشت و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به آستانه تعطیلات تابستانی رانندگان به نمرات منفی خود توجه کنند و قبل از سفرجرائم معوقه خود را پرداخته و نمرات منفی خود را بررسی کنند.

    وی خاطر نشان کرد: رانندگان درصورت داشتن جریمه‌های رانندگی معوقه با بیش از یک میلیون تومان خودرویشان توقیف و روانه پارکینگ می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو