فونیکسریمکسبهتام

بسته حمایت از تولید خودروهای هیبریدی در کمیسیون صنعت دولت تصویب می‌شود

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ‌بسته حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی تا یکی دو هفته آینده در کمیسیون زیربنایی صنعت و معدن دولت به تصویب می‌رسد.

بسته حمایت از تولید خودروهای هیبریدی در کمیسیون صنعت دولت تصویب می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی بین ایران خودرو و دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر، اظهار کرد: بسته حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی یک بار در کمیسیون زیربنایی و صنعت دولت و چند بار در کمیسیون‌های دیگر مطرح شده است.

    وی با بیان اینکه این بسته هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون صنعت دولت است، خاطرنشان کرد: این کمیسیون گزارش‌های تکمیلی و توجیه فنی و اقتصادی این پروژه را درخواست کرده بود که به آنها ارائه شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم این بسته ظرف یکی دو هفته آینده در کمیسیون زیربنایی و صنعت و معدن دولت به تصویب برسد، گفت: پس از آن این بسته به هیات دولت ارجاع و به سرعت تصویب و نهایی خواهد شد.

    نعمت‌زاده ادامه داد: در بسته حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی موضوع حمایت مالی از تولیدکنندگان و خریداران خودروهای هیبریدی مطرح شده تا مصرف‌کنندگان توان و انگیزه خرید این محصولات را داشته باشند.

    وی افزود: یک خودروی هیبریدی مصرف سوختی معادل یک سوم مصرف سوخت خودروهای بنزینی دارد بنابراین دولت با کمک به تولید خودروهای هیبریدی از مزایای آن که همان کاهش مصرف سوخت در کشور است، بهره‌مند خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی مبنی بر نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: در این زمینه برنامه افزایش کیفیت خودورهای داخلی تصویب و ابلاغ شده است به گونه‌ای که خودروسازان ملزم به اجرای موارد ابلاغی تا سه سال آینده هستند.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه بخشی از گلایه خریداران از کیفیت خودروهای تولیدی به کیفیت قطعات این محصولات باز می‌گردد، گفت: در چند سال گذشته خودروسازان و قطعه‌سازان فضای چندانی برای همکاری با شرکت‌های خارجی نداشتند با این حال طرح نوسازی در حوزه قطعه‌سازی کشور آغاز شده و پس از توافق انگیزه بیشتری در این حوزه وجود خواهد داشت.

    وی ادامه داد: همچنین برای دستیابی به رضایت مشتریان باید تعداد و ظرفیت شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان افزایش یابد. روزانه حدود چهار هزار خودروی جدید در کشور تولید می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سرنوشت دستورالعمل فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: این دستورالعمل برای تصویب به دولت ارائه شده است البته این کار زمان‌بر بوده و در هیات دولت در دست بررسی و تصویب است.

    نعمت‌زاده همچنین در خصوص تعیین تکلیف یارانه تولید، گفت: یکشنبه جلسه‌ای با آقای نوبخت داشتیم و بر این موضوع به توافق رسیدیم. همچنین قرار بود بر اساس قانون مجلس، در سال‌های گذشته از محل واگذاری سازمان‌های توسعه‌ای 70 درصد درآمدها به این وزارتخانه برای اجرای پروژه در مناطق کمتر توسعه یافته باز گردد که این قانون اجرا نشده بود و برای اجرای آن نیز به توافق رسیدیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط