فونیکسریمکسبهتام

با کاهش موانع تولید و واردات در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۳

رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری ۶.۳ درصد افزایش یافت

عصر خودرو: میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ نسبت به نیمه اول این سال، ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری ۶.۳ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، چهاردهین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه دوم سال 1393 انجام شد و در آن با 121 هزار و 923 نفر از خریداران خودرو 2134 نمایندگی 14 شرکت عرضه کننده خودروی سواری که بیش از 82 مدل خودرو را در 369 شهر کشور عرضه نموده بودند، مصاحبه گردید و میانگین رضایت مشتریان از خودروهای سواری 638 از 1000 امتیاز محاسبه شد.
    براساس این نظرسنجی عمده انتقاد مطرح شده مشتریان در فرآیند فروش خودروهای سواری مربوط به «بالا بودن قیمت خودرو» می باشد که بیش از 17درصد مشتریان به صورت مستقیم به آن اشاره کرده اند، همچنین با بررسی خصوصیات مورد نظرسنجی مشخص شد که کمترین رضایت مشتریان مربوط به خصوصیت "رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو " و بیشترین میزان رضایت مشتریان نیز در خصوص "نحوه برخورد پرسنل" بوده است.
    بر اساس چهاردهین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه دوم سال 1393، شرکت آرین موتور پویا با افزایش 20.2 درصدی میزان رضایت در مقایسه با نیمه اول این سال، بیشترین نرخ رشد رضایت را از آن خود کرده است و خریداران میتسوبیشی در این نظرسنجی میزان رضایت خود از عملکرد این شرکت را با ارایه 679 امتیاز از 1000 امتیاز نشان داده اند.
    همچنین این تحقیق حاکی از آن است که شرکت های کرمان موتور و خودروسازان راین هر کدام به ترتیب با 670 و 655 امتیاز از 1000 در جایگاه دوم و سوم جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفتند.
    با بررسی اجمالی در سهم بازار خودروهای سواری مشخص گردید 90 درصد سهم بازار خودروهای سواری در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا می باشد که رضایت مشتریان دو شرکت ایران خودرو و سایپا در این بازه زمانی نسبت به دوره مشابه سال قبل 5.7 درصد افزایش داشته است.
    بر این اساس مشتریان ایران خودرو (با سهم بازار بیش از 53 درصد)، از 1000 امتیاز، نمره 648 را به این شرکت داده اند. همچنین سایپا و پارس خودرو نیز هر کدام با 37.1 و 1.5 درصد سهم بازار خودرو کشور به ترتیب 611 و 588 امتیاز از مشتریان خود دریافت کرده اند.
    این گزارش می افزاید شرکت اطلس خودرو  با افت 15.5 درصدی بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه اول سال93 را از آن خود کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو