فونیکسریمکسبهتام

رئیس جایگاه‌داران ‌CNG خبر داد

۳ دلیل کاهش قیمت تابستانی ‌CNG

افزایش ۱۰ درصد مصرف پس از تک نرخی شدن بنزین

عصر خودرو : رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی با اشاره به افزایش واردات بنزین، کاهش مصرف گاز در تابستان و شروع سفرهای تابستانی گفت: به نظر می رسد دولت به این دلایل تصمیم گرفت قیمت هر کیلو سی ان جی را ۱۰۰ تومان کاهش دهد.

۳ دلیل کاهش قیمت تابستانی ‌CNG
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اردشیر دادرس با اشاره به تصمیم هیأت دولت مبنی بر کاهش 100 تومانی قیمت هر کیلوگرم سی‌ان جی تا پایان فصل تابستان گفت: پیش از این پیشنهاداتی از طرف انجمن سی ان جی و شرکت پالایش و پخش به وزیر نفت دادیم، تا قیمت گاز سی ان جی به منظور افزایش مصرف این سوخت کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد: خوشبختانه هیأت دولت در جلسه روز گذشته تصمیم گرفت که قیمت گاز سی‌ان‌جی تا پایان تابستان کاهش یابد.

    دادرس با اشاره به دلایل این تصمیم گفت: افزایش واردات بنزین به منظور مصرف و ذخیره‌سازی و همچنین آغاز سفرهای تابستانی و افزایش گاز موجود در کشور به دلیل کاهش مصرف در بخش خانگی و تجاری موجب شد، تا دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کند و امیدواریم که این تصمیم تا پایان سال جاری تمدید شود.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سی‌ان‌جی با اشاره به اینکه امیدواریم با این کاهش قیمت 35 تا 40 درصد از دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز به مصرف سی‌ان‌جی روی آورند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف سی‌ان‌جی در کشور حدود 19 میلیون مترمکعب است، اما ظرفیت اسمی جایگاه ها 35 میلیون است و ما می‌توانیم 70 تا 80 درصد اسمی را عملیاتی کنیم.

    دادرس با اشاره به تعطیل بودن برخی از جایگاه های سی‌ان‌جی به دلیل بدهی گفت: تمهیداتی که وزارت نفت اندیشید، موجب شد، تا بدهی جایگاه‌ها به طور اقساط پرداخت شود تا ضمن بازگشایی، نه مشکلی برای جایگاه‌دار پیش بیاید و هم مردم بتوانند با خیال راحت تر گاز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

    وی در ادامه با اشاره به تک‌نرخی شدن بنزین از خردادماه جاری گفت: پس از تصمیم دولت، مصرف سی‌ان‌جی حدود 10 تا 15 درصد افزایش یافت، اما هم‌اکنون به دلیل آنکه یک بازه زمانی مشخص برای مصرف سهمیه 700 تومانی بنزین موجود در برخی از کارت های سوخت از سوی دولت درنظر گرفته شده است، به همین دلیل، مصرف‌کنندگان عمدتاً سعی می‌کنند تا این سهمیه موجود در کارت‌ها را مصرف و پس از آن به گاز سی‌ان‌جی روی آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو