فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان:

طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش انقلاب در صنعت حمل و نقل کشور است

عصر خودرو : مدیرکل حمل و حمل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اجرایی شدن طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش از اول تیرماه گفت: اجرای این طرح را می‌توان انقلابی در بخش حمل و نقل کشور دانست.

طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش انقلاب در صنعت حمل و نقل کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داریوش امانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بخش حمل و نقل در تولید ناخالص ملی کشورها نقش ویژه‌ای دارد.

    وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته شاهد رشد متوازن حمل و نقل در تمامی انواع حمل و نقل هستیم، افزود: اما در کشور ما بیش از 95 درصد بار حمل و نقل بر دوش جاده‌ها و حمل و نقل جاده‌ای است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در تصادفات جاده‌ای بیان کرد: سهم تصادفات دو تا 2.5 درصد است.

    وی با بیان اینکه 48 ‌سازمان مردم‌نهاد در بخش حمل و نقل استان اصفهان فعال است، افزود: انتقال وظایف تصدی‌گری از بخش دولتی به بخش خصوصی از سال‌ها پیش در این نهاد کلید خورده و بیشتر کارها در این زمینه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

    امانی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش گفت: خودروهای مشمول این تصویب‌نامه شامل کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس با سوخت مصرفی نفت گاز درون و برون‌شهری هستند.

    وی تصریح کرد: مرحله نخست اجرای این طرح از اول تیرماه بر اساس اسناد حمل (بارنامه، صورت وضعیت، سی.ام.آر) و سهمیه پایه برای خودروهای درون‌شهری و خودروهای کم فعالیت برون‌شهری اجرا می‌شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: مرحله بعدی این طرح از مهرماه سال 95 بر اساس اطلاعات سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی انجام می‌شود.

    وی اجرای این طرح را انقلابی در بخش حمل و نقل خواند و افزود: جلوگیری از قاچاق سوخت، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از حمل بارهای بدون بارنامه از جمله دستاوردهای این طرح است.

    امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای تابستان خبر داد و اظهار کرد: ستاد ارتقای خدمات در بخش مسافر در استان اصفهان تشکیل شده است.

    وی با اشاره به یکی از مشکلات منعکس شده توسط مسافران در نوروز گفت: مشکل سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که به ما ابلاغ شد و ما درصدد رفع آن برآمدیم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه متولی احداث مجتمع‌های بین‌راهی، بر عهده این نهاد است، افزود: در بحث نظارت بر این مجتمع‌ها، وظیفه‌ای بر عهده این نهاد نیست و در این زمینه ما دارای خلاء قانونی هستیم.

    وی تشکیل کمیته‌ای متشکل از نهادهای ذی‌ربط برای نظارت بر این مجتمع‌ها را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: این کمیته ماهیانه یک بازدید از مجتمع‌های بین راهی دارد که بسیار کم است.

    امانی از آمادگی 2هزار ناوگان مسافری برای خدمت‌رسانی به مسافران تابستان خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های معاینه فنی در سطح استان اصفهان و همچنین امداد خودرو به صورت آماده باش هستند.

    * نوسازی ناوگان با تسهیلات ارزان قیمت

    وی با بیان اینکه دولت برای نوسازی 100 هزار ناوگان  در کشور برنامه‌ریزی کرده است، افزود: سن ناوگان مینی بوس استان اصفهان 24 سال و سن ناوگان حمل بار 22 سال بوده که وضعیت اسفباری است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان میزان تسهیلات برای خرید ناوگان مسافربری (اتوبوس) را 400 میلیون تومان با بهره 10 درصد عنوان کرد و گفت: اگر کسی بخواهد اتوبوس خود را تبدیل کند، نرخ این تسهیلات 6 درصد می‌شود.

    وی ادامه داد: این تسهیلات در بخش بار 300 میلیون تومان با نرخ بهره 15 درصد است و اگر تصمیم به نوسازی ناوگان باشد نرخ این بهره به 10 درصد می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط