فونیکسریمکسبهتام

یک مقام بانک مرکزی خواستار شد؛

اصلاح ساختار مالی خودروسازان

عصر خودرو : مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: شرکت‌های خودروساز باید به سمت تأمین منابع مالی از طریق سهامداران خود با تمرکز بر افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین نقدینگی باشند.

اصلاح ساختار مالی خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سید علی اصغر میر محمد صادقی گفت: اصلاح ساختار مالی خودروسازها اولین گام برای ارائه تسهیلات و خروج از تنگنای نقدینگی به این صنعت از طریق بازار پول و بازار سرمایه است.

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره مشکلات صنعت خودرو برای تأمین تسهیلات اظهارداشت: اصلاح ساختار مالی یکی از مهم ترین موارد مطرح شده در چند سال گذشته با شرکت های بزرگ خودرو سازی برای ارائه تسهیلات بوده است.

    وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالی در چند بخش خلاصه می شود، اظهار داشت: اولین اصلاح ساختار مالی به این نکته برمی گردد که شرکت‌های خودرو ساز نباید سهام خود را در بانک‌ها به فروش بگذارند. نکته بعدی ایجاد انبوه شرکت توسط شرکت‌های خودرو سازی است که این اقدام هم در ساختار مالی و سمت بدهی های خودروسازها تأثیر منفی ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: بحث بعدی این است که تأمین منابع مالی صرفاً نباید از طریق سیستم بانکی کشور انجام شود، چون منابع سیستم بانکی محدود است و اعطای بخش اعظمی از تسهیلات به شرکت‌های بزرگ از جمله خودرو سازها باعث می شود که بخش دیگری از صنعت کشور از دریافت منابع تسهیلات بانکی محروم شوند.

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره برون رفت از عدم نقدینگی در صنعت خودرو گفت: شرکت‌های بزرگ خودرو ساز برای طرح‌هایی که قاعدتاً نتایج آن 4-3 سال آینده در صورت‌های مالی شرکت‌ها نشان داده می شود باید به سمت بازار سرمایه بروند.

    میر محمد صادقی با اشاره به اینکه بازار پول نماد بازار کوتاه مدت کشور است، خاطر نشان کرد: بازار پول حداکثر باید یک ساله تسهیلات دهد و بیشتر باید در تبدیل سرمایه در گردش شرکت‌های متوسط و کوچک متمرکز باشد و در خصوص طرح‌ها توسعه ای و ایجادی، مخصوصاً برای شرکت‌های بزرگ باید به سمت بازار سرمایه که خاصیت این بازارها، بازار بلندمدت است، حرکت شود.

    این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: شرکت‌های خودرو ساز باید به سمت تأمین منابع از طریق سهامداران خود با تمرکز بر افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو