فونیکسریمکسبهتام

آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ

عصر خودرو: پرچم‌دار محصولات سدان لوکس جگوار، مدل XJ در سال ۲۰۱۶ با فیس‌لیفت چهره، ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات و ارائه یک نسخه کشیده‌تر و لوکس‌تر در میدان حاضر می‌شود.

آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ
  • آرایش جدید و ارتقای جگوار XJ

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، پرچم‌دار محصولات سدان لوکس جگوار، مدل XJ در سال 2016 با فیس‌لیفت چهره، ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات و ارائه یک نسخه کشیده‌تر و لوکس‌تر در میدان حاضر می‌شود.

در ابتدا مدتی طول می‌کشد تا بتوان تغییرات این مدل را از مدل‌های قدیمی‌تر تشخیص داد. چراغ‌های جلو به‌صورت کامل از نوع LED و با گرافیکی تازه‌تر طراحی شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز که امضای مدل XJ به نظر می‌رسند، از نوع LED می‌باشند. جلوپنجره مشبک آن نیز بزرگ‌تر و عمیق‌تر شده و هماهنگی بیشتری برای مصرف هوای بیشتر موتور دارد. دو عدد خروجی اگزوز بیضی‌شکل نیز از موارد تجدیدنظر شده می‌باشد. در مجموع طراحی ظاهری با هدف ارائه تصویری اسپرت تر از این خودرو، به تکامل ظاهری آن انجامیده است.
در حالی که داشبورد عملاً بدون تغییر به نظر می‌رسد، سیستم سرگرمی، از نظر نرم‌افزاری با به‌روزرسانی بزرگی همراه شده است. پردازنده 4 هسته ای اینتل، نمایشگر 8 اینچی لمسی و 60 گیگابایت حافظه داخلی همراه با امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند و تشخیص دستورات صوتی و رابط کاربری واضح‌تر، از بهبودهای این سیستم می‌باشند. از سویی استفاده از چرم مرغوب‌تر و روکش آبنوس نیز فضای اشرافی‌تری را مهیا ساخته‌اند. برای سیستم صوتی می‌توان یکی از چهار گزینه قابل ارائه از جمله سیستم 17 اسپیکره و یا 27 بلندگویی با 1300 وات قدرت را انتخاب کرد.

در حالی که پیش از این، عنوان اتوبیوگرافی برای مدل‌های رده‌بالای رنجروور به‌کار می‌رفت، از این پس دیگر شریک این شرکت یعنی جگوار هم از عنوان اتوبیوگرافی برای گل سرسبد محصولات خود استفاده خواهد کرد.
 

جگوار XJ مدل 2016 اتوبیوگرافی به‌عنوان بالاترین و بهترین مدل سدان جگوار مبدل به یک سدان کامل و لوکس با طول کشیده‌تر شده است. مهم‌ترین تغییر در جگوار XJ اتوبیوگرافی، افزایش فضای داخلی از طریق کشیدگی بیشتر فاصله بین دو محور جلو تا عقب است. این افزایش فاصله باعث ایجاد فضای پایی فراخ برای سرنشینان عقب و استفاده از صندلی‌های VIP شده است.

چرخ‌های بزرگ 20 اینچی آلیاژی , و استفاده گسترده از کروم در جلوپنجره و تزئینات، دیگر تغییر ظاهری این نسخه می‌باشند. روکش‌های چرم مرغوب و چوب بلوط همراه با تزئینات با کیفیت به رنگ روشن، ماساژور صندلی‌ها و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو نمایشگر 10.2 اینچی تاشو از تغییرات داخل کابین به شمار می‌آیند.
 

تغییرات در زیر هود منحصر به ارتقای موتور توربودیزل 3.0 لیتری می‌شود که قدرت آن از 275 به 300 اسب بخار و گشتاور آن از 600 به 700 نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفر تا صد این سدان بزرگ دیزلی تنها 6.2 ثانیه است. برای گیربکس نیز از نمونه اتوماتیک ZF هشت سرعته استفاده شده است.

گزینه‌های بنزینی همانند سابق باقی مانده‌اند. موتور پایه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه و موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ با شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه ای و در نهایت مدل هشت سیلندر سوپر شارژر در سه نسخه 470 اسبی و 575 نیوتن متری با شتاب 5.2 ثانیه، 510 اسبی و 625 نیوتن متری با شتاب 4.9 ثانیه و نهایتاً 550 اسبی و 680 نیوتن متری با شتاب 4.6 ثانیه در جگوار XJ انجام وظیفه می‌کنند. گیربکس نیز در مدل‌های بنزینی از نوع هشت سرعته خودکار ZF می‌باشد.

مدل سال 2016 از یک فرمان الکتریکی با پاسخگویی بیشتر بهره می‌گیرد که با حذف هیدرولیک باعث کاهش مصرف سوخت نیز شده است.

برای رقابت با مدل‌های M از باواریا و AMG از اشتوتگارت، جگوار نسخه R-Sport را معرفی می‌کند. در این مدل، شکاف‌های سه تکه در سپر جلو و جلوپنجره به رنگ مشکی درآمده اند. اسپویلر عقب و چرخ‌های بزرگ 20 اینچی نیز دیگر تغییرات ظاهری این مدل می‌باشند. در داخل کابین این مدل هم از صندلی‌های اسپرت ویژه، فرمان اسپرت و تزئینات متفاوت فیبر کربنی به رنگ مشکی پیانویی استفاده شده است.

شروع قیمت جگوار XJ در بازار انگلستان از 58 هزار پوند بوده و تا 100 هزار پوند برای نسخه LWD اتوبیوگرافی نیز بالا می‌رود.

جگوار امید دارد تا بزرگ‌ترین عضو خانواده گربه‌سانان بریتانیایی بتواند در برابر رقبای تازه‌نفس و قدری چون ب‌ام‌و سری 7 جدید و مرسدس کلاس اس، رقابتی آبرومندانه و پایاپای داشته باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو