فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ مرادی خبر داد:

تصادفات فوتی درون شهری لرستان ۲۵ درصد کاهش یافت

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور استان لرستان از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی درون شهری این استان خبر داد.

تصادفات فوتی درون شهری لرستان ۲۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،سرهنگ منوچهر مرادی ظهر سه شنبه در نشست فصلی پلیس راهور لرستان با اصحاب رسانه از کاهش هفت درصدی فوتی های جاده ای استان خبر داد و اظهار داشت: با همت پلیس درون شهری و پلیس راه استان متوفیان جاده ای استان در سال 93 هفت درصد نسبت به سال 92 کاهش یافته اند و لرستان در این زمینه جز استان های برتر شناخته شده است.

    وی بیان داشت: مطابق بررسی میزان تصادفات فوتی و جرحی در بازه های زمانی مختلف و بر اساس زمان و مکان تصادف و نوع وسایل نقلیه مشخص شد میزان تصادفات در داخل معابر و با توجه به حضور مامور و دوربین های مرکز پایش کم بوده و بیشترین تصادفات در حاشیه شهرها رخ می دهد.

    4500 دستگاه موتورسیکلت متخلف در لرستان توقیف شد

    رئیس پلیس راهور استان لرستان با اشاره به اینکه با در اختیار داشتن چندین وسیله نقلیه برای گشت نامحسوس در حاشیه شهرها شاهد کنترل تصادفات طی چند ماه اخیر بوده ایم اضافه کرد: تمام دوربین های واقع در تقاطع های مرکز استان فعال بوده که علاوه بر رصد وسایل نقلیه ترافیک شهر را نیز مدیریت می کنند.

    سرهنگ مرادی با بیان اینکه موتورسیکلت سواران دربیش از 38 درصد تصادفات دخیل هستند عنوان کرد: تردد آن ها در میادین، تقاطع ها و سطح شهرها آزار دهنده بوده لذا طرح برخورد با موتورسیکلت سواران به طور مداوم و مستمر در سطح استان انجام می گیرد.

    وی افزود: طی سه ماه گذشته تعداد چهار هزار و 560 دستگاه موتور سیکلت در مجموعه دورن شهری سطح استان به علت نداشتن کلاه ایمنی، انجام حرکات مخاطره آمیز، حرکت در پیاده روها، عبور از چراغ قرمز و تک چزخ زدن توقیف شد و میزان توقیف وسیله نقلیه آن ها یک هفته بوده که در صورت تکرار موتورسیکلت آن ها به مدت یک ماه در پارکینگ نگه داشته می شود.

    اجرای طرح برخورد با رانندگان سرمست و مغرور به ثروت در لرستان

    رئیس پلیس راهور استان لرستان به در دستورکار قرار گرفتن دستورالعمل برخورد با رانندگان سرمست و مغرور ثروت که اخیرا توسط ناجا ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به دنبال تصادف شبانه خودروی پورشه ای که دو ماه پیش در تهران اتفاق افتاد و منجر به فوت سه نفر از سرنشینان آن شد ابلاغ شده که ناجا این عمل را یک ناامنی روانی در بحث ترافیک قلمداد کرد.

    سرهنگ مرادی افزود: این دستورالعمل مطابق با موقعیت استان لرستان بومی سازی شده است که مطابق این طرح با خودروهایی که در تفرجگاه ها برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند برابر با قانون برخورد می شود و پس از دستگیری راننده متخلف گواهینامه او استعلام شده و در صورت داشتن نمره منفی گواهینامه وی توقیف شده و تمام صورت حساب تخلفات را باید پرداخت کند.

    وی تصریح کرد: برخی از رانندگانی که برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند ممکن است از مشروبات الکلی استفاده کرده باشند که برای بررسی این موضوع تیمی به محل اعزام شده و از متخلفان تست گرفته می شود چنانچه نتیجه تست مربوطه مثبت بود شخص مبلغ 200 هزار تومان جریمه شده و گواهینامه او شش ماه توقیف می شود سپس به مراجع قضائی تحویل داده می شود.

    لزوم اصلاح طرح جامع حمل و نقل در خرم آباد

    رئیس پلیس راهور استان لرستان با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل در مرکز استان سیستمی فعال و به روزی نیست بیان داشت: طرح جامع حمل و نقل شهری در خرم آباد دارای مشکلاتی است که می توان به عدم وجود ایستگاه ها در میادین و جانمایی نامناسب آن ها و نداشتن پارک سوار اشاره کرد.

    سرهنگ مرادی ادامه داد: پی گیری این موارد و رفع مشکلات در این زمینه از مطالبات جدی مردم خرم آباد بوده که لازم است شهرداری خرم آباد نسبت به ایجاد پارک سوار و رفع مشکلات این بخش اقدامات لازم را انجام دهد.

    وی از ایجاد خط ویژه حمل و نقل در سطح شهر خرم آباد خبر داد و گفت: شهرداری خرم آباد این طرح را در دست مطالعه داشته و در نظر داریم که یک لاین را برای عبور خطوط سواری و تاکسی و اتوبوس ها  از منطقه 12 برجی شهر و در جهت ترافیک تا میدان شاپورخواست و از خیابان شهدای شرقی تا سه راهی مطهری اختصاص دهیم.

    ضرورت ایجاد ایستگاههای تاکسیرانی در محلات خرم آباد

    رئیس پلیس راهور استان لرستان بر ضرورت ایجاد ایستگاه های تاکسیرانی در برخی محلات خرم آباد از جمله منطقه ناصرخسرو تاکید کرد و اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری با تعداد دو هزار دستگاه خودروی پلاک شخصی که به مسافرکشی اقدام می کردند برخورد شد.

    سرهنگ مرادی تصریح کرد: در بحث فرهنگسازی اداره آموزش فرهنگ ترافیک با سایر ادارت به صورت هفتگی برنامه هایی برگزار می کند که در این طرح در سه ماهه اول سال 14 هزار و 300 دانش آموز به صورت چهره به چهره آموزش دیدند.

    کاهش 25 درصدی تصادفات فوتی در جاده های لرستان

    وی افزود: در این طرح 535 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی استان آموزش داده شدند و در مساجد سطح استان نیز به مردم آموزش های لازم در این خصوص داده شد.

    رئیس پلیس راهور استان لرستان با اشاره به اینکه تعداد تصادفات فوتی در استان طی سه ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه 25 درصد کاهش داشته است اضافه کرد: تعداد فوت شدگان در این مدت 13 درصد کاهش داشته است و این روندی خوب و قابل قبول است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو