فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

هزینه نگهداری پارکینگ از شهروندان دریافت می‌شود

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: هزینه تملک و احداث پارکینگ از شهروندان گرفته نمی شود و بر عهده شهرداری است اما هزینه نگهداری پارکینگ از شهروندان دریافت می‌شود.

هزینه نگهداری پارکینگ از شهروندان دریافت می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،علیرضا صلواتی اظهار داشت: بنابر اطلاع سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال نرخ جدید پارکینگ‌ها اعلام شد و برای ساعت اول قیمت پارکینگ به 800 تومان افزایش و ساعات بعد 500 تومان از رانندگان دریافت می‌شود.

    وی بیان داشت: هزینه پارک ماشین در پارکینگ‌ها بسته به اینکه در مرکز شهر قرار دارد یا خیر و کیفیت آن پارکینگ متفاوت محاسبه می شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری پارکینگ از جمله اقداماتی که برای نور و روشنایی ، مسقف یا روباز بودن آن و تهویه هوا، سرویس بهداشتی ، تمیزی و آسانسور انجام میگیرد از شهروندان دریافت می شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پارکینگ به پارکینگ می‌رویم و پارکینگ‌ها را از بعد کیفی ارتقاء می دهیم، اعلام کرد: هزینه حق پارکینگ اصلا زیاد نیست وقتی هزینه بهره‌برداری و ساخت آن را احتساب می کنیم.

    صلواتی بیان داشت: احداث پارکینگ در خیابان بزرگمهر که تا یکماه دیگر به بهره برداری می رسد بیش از 10 میلیارد تومان هزینه صرف ساخت آن شده است.

    وی اعلام کرد: از سال گذشته اقدام به ارتقا کیفیت پارکینگ ها کردیم که از آن جمله می توان به پارکینگ حکیم نظامی، جهان نما و طالقانی اشاره کرد که بین 100 تا 500 میلیون تومان صرف هزینه های نگهداری پارکینگ ها شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هزینه پارک خودرو در پارکینک ها به نسبت کشورهای اروپایی بسیار پائین است به طوری که هزینه هر ساعت نگهداری خودرو در پارکینگ این کشورها معادل 10 هزار تومان است، گفت: در حال حاضر برخی از پارکینک های ما به همان کیفیت پارکینگ های اروپایی است از جمله پارکینگ جلفا که نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه روشنایی آن شده است.

    وی در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی کنید افزایش قیمت حق پارکینگ سبب افزایش پارک خودرو در حاشیه خیابان می شود، اعلام کرد: با توجه به اجرای طرح دریافت حق پارک خودرو در حاشیه خیابان های اصلی و پرترافیک به منظور رفع ترافیک امیدواریم که دیگر شاهد این نباشیم که خودرویی بیش از 14 تا 15 ساعت کنار خیابان پارک شود و ضمن کم کردن عرض خیابان و مشکل در عبور و مرور باعث ترافیک شود.

    صلواتی گفت: با اجرای این طرح در خیابان های اصلی شهر اصفهان ، پارک خودرو در کمتر از نیم ساعت مشمول هزینه نمی شود اما برای پارک بیش از نیم ساعت هزینه دریافت می شود.

    وی اعلام کرد: بر اساس مطالعاتی که در کشورهای توسعه یافته انجام گرفته قیمت گذاری پارکینگ عامل بازدارنده ای برای روی آوری مردم به ورود خودروی شخصی در مراکز پرترافیک می شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در این میان ما سیاست تعادلی را به کار بستیم و حداقل فضای پارک خودرو را در نقاط پرازدحام ایجاد کردیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو