فونیکسریمکسبهتام

جمع آوری مینی‌بوس ها با ۳ روش

طرح جدید خروج مینی‌بوس های فرسوده از شهر تهران

عصر خودرو : هم اکنون بالغ بر ۱۱۰۰ دستگاه مینی بوس فقط زیر پوشش اتوبوسرانی تهران در حال فعالیت هستند که به دلیل فرسودگی نقش مهمی را در آلوده کردن هوای این کلان شهر دارند.

طرح جدید خروج مینی‌بوس های فرسوده از شهر تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، روند اجرایی طرح جدید شهرداری تهران در زمینه خروج مینی بوس های فرسوده از سطح شهر با نظر سنجی از مالکان این خودروها در قالب 3 گزینه برنامه ریزی شده است.

    معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران  گفت: در روش جدید، شهرداری در مورد خروج مینی بوس های فرسوده از 3 روش ارائه کمک بلا عوض و اسقاط خودروی فرسوده ، تحویل مینی بوس فرسوده و جایگزینی آن با اتوبوس شرکت واحد و رایزنی و در نهایت اخذ وام کم بهره از بانک ها استفاده می کند.

    هم اکنون بالغ بر 1100 دستگاه مینی بوس فقط زیر پوشش اتوبوسرانی تهران در حال فعالیت هستند که به دلیل فرسودگی نقش مهمی را در آلوده کردن هوای این کلان شهر دارند.

    سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تقریبا همه مینی بوسها در تهران به سن فرسودگی رسیده اند گفت: بالغ بر 1100 دستگاه مینی بوس تحت پوشش اتوبوسرانی تهران داریم که همگی به سن فرسودگی رسیده اند که به این آمار باید مینی بوس هایی که در سرویس ادارات و مدارس مشغول بکار هستند را نیز اضافه کرد.

    جزئیات طرح جدید شهرداری چیست؟

    معاون شهردار تهران در مورد طرح جدید شهرداری در زمینه خروج مینی بوس های فرسوده گفت: برای اجرای طرح جدید ابتدا نظر سنجی هایی از مالکان این خودروها انجام شد که پس از بررسی نتایج این نظر سجی ها به 3 طرح اجرایی در این زمینه رسیدیم.

    وی ادامه داد: در طرح اول مبلغی در حدود 30 میلیون تومان به عنوان کمک بلا عوض به مالک مینی بوس فرسوده پرداخت و خودروی وی از رده خارج می شود. در طرح دوم با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مینی بوس فرسوده از رده خارج و به جای آن یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد با شرایط ویژه در اختیار متقاضی قرار می گیرد و در روش سوم نیز که برای اجرای آن در حال رایزنی هستیم اخذ وام کم بهره از بانک ها و واگذاری آن به متقاضی در دستور کار است.

    وی افزود: در هفته گذشته روند اجرایی طرح های اول و دوم در هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به تصویب رسید و مراحل اجرایی آن از طریق این شرکت انجام می شود.

    در سالهای گذشته فقط 190 دستگاه مینی بوس نوسازی شده اند

    معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سالهای گذشته چند دستگاه مینی بوس در تهران نوسازی شده اند گفت: در این زمینه در سالهای گذشته پروژه ای با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست تعریف شد که مطابق آن مبلغ 20 میلیون تومان شهرداری تهران و مبلغ 20 میلیون تومان نیز از طرف سازمان مذکور به صورت کمک بلا عوض پرداخت و در ادامه 60 میلیون تومان وام بانکی با بهره کم در اختیار متقاضی قرار می گرفت و مبلغ 15 میلیون تومان نیز بابت اسقاط خودروی فرسوده پرداخت می شد.

    وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست اجرای این طرح متوقف شد و در زمان اجرای آن توانستیم فقط 190 دستگاه مینی بوس فرسوده را در تهران نوسازی کنیم.

    مشکل از رده خارج کردن مینی بوس های فرسوده چیست؟

    معاون شهردار تهران در زمینه مشکلات از رده خارج کردن مینی بوس های فرسوده گفت: یکی از مهمترین مشکلات در این بخش افزایش قیمت خودروی جایگزین و گران بودن آن است به طوری که یک دستگاه مینی بوس معمولی هم اینک بین 130 تا 160 میلیون تومان قیمت دارد که به دلیل قیمت بالا و عدم تناسب در آمد با سرمایه گذاری انجام گرفته مالکان مینی بوس های فرسوده تمایلی به از رده خارج کردن خودروی خود ندارند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو