فونیکسریمکسبهتام

دلیل اصلی افزایش مرگ های تصادفات نداشتن جاده های چهارخطه است

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد سالانه شمار تصادف های منجر به مرگ در استان گفت: مشکل اصلی، نداشتن جاده های چهارخطه است.

دلیل اصلی افزایش مرگ های تصادفات نداشتن جاده های چهارخطه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی خوانپایه  افزود: بسیاری از تصادف های منجر به فوت به صورت 'شاخ به شاخ' رخ می دهد که دلیل اصلی آن دو خطه بودن جاده هاست.

    وی اظهار کرد: بیشتر تصادف های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد تلفات سه و چهار نفره داشته است که نشان دهنده شدت تصادف هاست.

    خوانپایه بیان کرد: 54 درصد مرگ و میرهای جاده ها در این استان در 20 کیلومتر ورودی شهرها بویژه شهر یاسوج رخ می دهد.

    وی عنوان کرد: شمار تصادف های منجر به مرگ در سال 93 نسبت به سال 92 بیش از 23 درصد افزایش یافت.

    خوانپایه گفت: در دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه پارسال شمار تصادف های منجر به مرگ در استان 50 درصد رشد داشته است.

    وی بیان کرد: سال گذشته ،154 نفر، سال 92 حدود 125 نفر و در دوماه نخست سال جاری نیز 27 نفر در جاده های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد کشته شدند.

    خوانپایه افزود: ایمنی ترافیک در این استان در وضعیت خوبی قرار ندارد که دلیل عمده آن استانداردهای پایین جاده های این استان کوهستانی است.

    وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد 9 دهم درصد جمعیت ایران را دارد گفت: این در حالی است که 1/26 درصد مرگ و میرهای جاده ای ایران در این استان رخ می دهد.

    پیش از این نیز نداشتن راه های ایمن و بویژه چهارخطه به شکل های گوناگون مورد اعتراض مسوولان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته بود.

    از جمله استاندار کهگیلویه وبویراحمد چند هفته پیش، وضعیت راههای استان را نامطلوب دانست و تصریح کرد: از شش هزار کیلومتر راه استان بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی است و بیشتر راههای روستایی خاکی و نامناسب است.

    سیدموسی خادمی با بیان اینکه 15.9درصد راه های ایران بزرگراه است گفت: اما تنها 4.2 درصد از راه های این استان ویژگی های بزرگراه را دارند.

    وی بیان کرد: این استان تنها 65 کیلومتر بزرگراه دارد درحالی که در ورودی 17شهر استان به ساخت 760 کیلومتر بزرگراه طبق قانون نیاز است.

    مدیرکل راه و شهرسازی نیز گفته بود که 81 نقطه حادثه خیز در این استان شناسایی شده که از بین بردن آنها هزینه های زیادی لازم دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو