فونیکسریمکسبهتام

پاسخ به منتقدان ورود خودروهای لوکس

عصر خودرو: در حالی که منتقدان دولت معتقدند میزان واردات خودروهای لوکس در دولت کنونی افزایش یافته، اما سازمان توسعه تجارت با انتشار آماری این موضوع را سیاه‌نمایی ناشی از موضع‌گیری‌های متناقض منتقدان خواند.

پاسخ به منتقدان ورود خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، سازمان توسعه تجارت روز گذشته در پاسخ به منتقدانی که ادعای ورود بی‌رویه خودروهای بالای 2500 سی‌سی در دولت یازدهم را دارند آمار ورود این خودروها را منتشر کرد. طبق آمار مذکور سال گذشته کمتر از نیم درصد از کل خودروهای وارداتی بالای 2500 سی‌سی بوده‌اند؛ بنابراین بدون احتساب خودروهای نیروی انتظامی و خودروهایی با پلاک دیپلماتیک، تنها 186 دستگاه خودرو لوکس وارد کشور شده است که همگی از محل ثبت سفارشات مصوبات دولت، قبل از ممنوعیت واردات این نوع خودروها بوده است.منتقدان در حالی این روزها هیاهوی بسیاری به دلیل افزایش واردات خودروهای لوکس به راه‌انداخته‌اندکه در دولت گذشته با وجود آنکه قانون، واردات خودروهای لوکس را ممنوع اعلام کرده بود، اما در فروردین‌ماه سال 1392 تعداد یک هزار دستگاه خودرو بالای 2500 سی‌سی یک شبه از گمرک ترخیص شد.

    آن‌گونه که سازمان توسعه تجارت عنوان می‌کند منتقدان چشم‌های خود را بر عملکرد دولت قبل بسته‌اند و همچنان بر واردات بی‌رویه خودروهای بالای 2500 سی‌سی در دولت یازدهم اصرار دارند. این در حالی است که براساس آمار میزان واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در فاصله سال‌های 1388 تا 1392 در مجموع 95 هزار و 673 دستگاه بوده که باعث خروج بیش از 2 میلیارد و 510 میلیون دلار ارز از کشور شده است و صدای انتقاد کسی نیز در این باره شنیده نشد.با وجود آنکه در طول سال‌های 88 تا 92 به دلیل افزایش تحریم‌ها کشور با مشکل ارز روبه رو بود و همین موضوع باعث شد تا دولت مصوبه ممنوعیت واردات این خودروها به دلیل ارزبری بالا را برای کالاهای لوکس تصویب کند، اما آمار نشان می‌دهد که دولت قبل مصوبه خود را نقض کرده است. به طوری که تعداد یک هزار و 817 دستگاه پورشه، 722 دستگاه لکسوس، 62 دستگاه مازراتی، 5 هزار و 676 دستگاه بنز و سایر برندهای دیگر 82 هزار و 397 دستگاه وارد شده بود.

    این در حالی است در سال 1393 از محل مصوبات دولت قبل، 711 دستگاه خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی وارد شد که 500 مورد آن به نیروی انتظامی و بنزهای پلیس و 25 مورد آن به سفارتخانه‌های خارجی تعلق داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو