فونیکسریمکسبهتام

برخی تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان ابطال شد

عصر خودرو : یکی از برنامه ها و اقدامات مناسب دولت و نهادهای زیر مجموعه در سالهای اخیر، ساماندهی بحث واردات خودرو لحاظ کردن مقررات و رویه های یکسان برای این موضوع است و در کنار ان، می توان مواردی چون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی را مثال زد که با قاطعیت، عملیاتی شد.

برخی تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان ابطال شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازصبحانه ، یکی از بحث هایی که همواره طی سالهای گذشته وجود داشته، موضوع نحوه واردات خودرو توسط جانبازان معزز است که با مصوبه های دولت، آنها شرایط واردات برخی خودروهای خاص را جهت استفاده خود را به دست آورده اند.

    بر اساس جدیدترین مصوبه در این زمینه، سازمان ملی استاندارد در ابلاغیه ای به سازمان توسعه تجارت که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، توضیحاتی را درباره شرایط واردات خودرو توسط جانبازان گرامی مشخص کرده است که تلاشی برای پایان دادن به تعاریف و ابلاغیه های مختلف در این زمینه است.

    در این نام که توسط محمدرضا ممدوحی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ارسال شده با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه سال 87 دولت وقت، رعایت ضوابط فنی واردات خودرو مصوب سال 82، برای خودروهای وارداتی توسط جانبازان 70 درصد و معلولین الزامی نیست، اما بر اساس ماده 2 قانون ارتقاء کیفی خودرو مورخ سال 89، اجرای کامل استانداردهای اجباری 51 گانه برای واردات خودرو الزامی است.

    در ادامه این نامه با اشاره به تعارض یاده شده، تاکید شده است که با توجه به اینکه زمان تصویب قانون مذکور پس از ابلاغیه دولت وقت است، رعایت قانون، اولی بر آیین نامه ضوابط فنی خودرو بوده و خودروهای وارداتی توسط جانبازان 70 درصد و معلولان، نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و اخذ گواهی تایید نوع، برای خودروهای مذکور الزامی است.

    در پایان این نیز از سازمان توسعه تجارت درخواست شده که از ثبت سفارش خودروهایی که از سازمان استاندارد دارای گواهی تایید نوع نیستند، ممانعت بعمل آید که بر این اساس، این دستور به گمرکات سراسر کشور نیز ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو