فونیکسریمکسبهتام

در ارتباط با رسوایی سوئیچهای معیوب

جنرال موتورز در مظان اتهامات کیفری قرار گرفت

عصر خودرو : دادستانهای فدرال آمریکا درصدد طرح اتهامات کلاهبرداری الکترونیکی علیه جنرال موتورز به دلیل کوتاهی این شرکت برای فراخوان خودروهای مجهز به سوئیچ احتراق معیوب هستند.

جنرال موتورز در مظان اتهامات کیفری قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دادستانهای آمریکایی در نیویورک در حال بررسی اتهامات احتمالی دیگر بوده و هنوز تصمیم نهایی در این باره نگرفته اند. مقامات قضایی امیدوارند تا پایان تابستان یا اوایل پاییز در این پرونده با جنرال موتورز به توافق برسند.

    طبق گزارش وال استریت ژورنال، دادستانها به این نتیجه رسیده اند که این شرکت احتمالا اطلاعات مربوط به سوئیچهای معیوب را پنهان و بیانیه‌های گمراه کننده ای صادر کرده است که زمینه را برای طرح اتهامات کلاهبرداری الکترونیکی علیه جنرال موتورز فراهم می‌کند.

    این جدیدترین مشکل حقوقی برای خودروساز شماره یک آمریکاست که همچنان با پیامدهای سوئیچهای احتراق معیوب مرگبار در خودروهایش دست و پنجه نرم می‌کند. سوئیچهای معیوب بیش از 100 کشته برجای گذاشته اند و فراخوان 2.6 میلیون خودرو را بدنبال داشته اند.

    جنرال موتورز با اقدامات حقوقی مختلفی پیرامون این رسوایی روبروست با اینهمه یک قاضی آمریکایی در آوریل حکم داد این شرکت می‌تواند در برابر بعضی از شکایات ‌مصون بماند.

    این خودروساز همچنین با 4300 ادعای خسارت از سوی افرادی روبروست که بستگانشان را در تصادفات خودروهای معیوب از دست داده اند یا مصدوم و معلول شده اند.

    بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز بیش از یک دهه قبل از مشکل سوئیچهای احتراق مطلع شد اما با وجود شکایت مشتریان، نخستین فراخوان برای رفع این مشکل در فوریه سال 2014 آغاز شد.

    سوئیچهای احتراق معیوب در خودروهای شورولت کوبالتس، ساتورن آیونز و خودروهای دیگر ممکن است باعث از کار افتادن موتور و توقف خودرو و باز نشدن کیسه‌های هوا هنگام تصادف شود. همچنین فرمان و ترمز زمانیکه سوئیچهای معیوب از وضعیت روشن خارج می‌شوند، از کار می‌افتند.

    جنرال موتورز سال گذشته اعلام کرد دفتر دادستان آمریکا در منهتن درباره نحوه رسیدگی این خودروساز به مشکل سوئیچهای احتراق معیوب تحقیق می‌کند و از کارمندان سابق و کنونی این شرکت در راستای تحقیقات کیفری بازجویی کرده است و دادستانهای این دفتر سرگرم بررسی اتهامات کلاهبرداری الکترونیکی در پرونده مذکور هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم