فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

۱۷۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در دست مطالعه است

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه ازاد راهی کشور باید فرا ملی شود افزود: یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر ازاد راه جدید در دست مطالعه است.

۱۷۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در دست مطالعه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عباس اخوندی روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی آزاد راه حرم تا حرم  قطعه سبزوار- نیشابور گفت: 2 هزار کیلومتر ازاد راه در کشور احداث شده که علاوه بر آن یک هزار و 700 کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

    وی با تاکید بر فراملی شدن شبکه ازاد راهی کشور بیان کرد: شبکه آزادراهی و خطوط هوایی اهمیت بسیار زیادی دارد که در این راستا توجه جدی به آن شده است.

    وی گفت: پیش از این مشهد تنها در مسیر شبکه آزادراهی شمال به جنوب قرار داشت اما با توسعه کشور چین و توسعه شبکه آسیای میانه شبکه آزادراهی شرق به غرب اهمیت زیادی پیدا کرده است.

    منابع دولتی برای ساخت راه کفایت نمی کند

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه برای ساخت و نگهداری راه های کشور نباید تنها به منابع دولتی اکتفا کنیم بیان کرد:تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر ساخت آزادراه  از طریق تأمین مالی بخش خصوصی است.

    وی افزود: ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل جاده ای کشور مهیا است و دولت باید از نقش خود در این زمینه بکاهد.

    وی ادامه داد: پیش از این امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت آزادراه کمتر از 60درصد بوده که اکنون بخش خصوصی می تواند تا 70درصد در ساخت آزادراه مشارکت کند و در آینده این سهم افزایش خواهد یافت.

    آخوندی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم محور مشهد که در محور سبزوار نیشابور برگزار شد به جایگاه تمدنی مشهد و توجه به حفظ این جایگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رشد فناوری و تکنولوژی امیدواریم بتوانیم علاوه بر توسعه اقتصادی ارزش های میراث معنوی کشور را نیز حفظ کنیم.

    وی با بیان این که جایگاه مشهد به عنوان مهد تمدن خراسان بزرگ مورد توجه است افزود: احیای این میراث تمدنی عظیم نیاز به بهره گیری از فناوری جدید دارد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه سبزوار-نیشابور- مشهد آزادراه حرم تا حرم چهار سال دیگر به اتمام می رسد و برآورد مالی این قطعه بیش از دوهزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

    وی بر لزوم توجه به شبکه آزاد راهی شرق و غرب در کنار شبکه آزادراهی شمال و جنوب تأکید کرد و گفت: بیش از 200 هزار کیلومتر راه مختلف از جمله راه روستایی در کشور وجود دارد که هزینه نگهداری این راه ها سالانه بیش از 8 میلیارد تومان است.

    وی با بیان این که برای احداث سه هزار کیلومتر آزادراه به 30هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: اگر مردم می خواهند کیفیت حمل و نقل بهتری برخوردار باشند باید به دولت کمک کنند و بخشی از هزینه ساخت آزادراه ها را متقبل شوند.

    آخوندی به تردد 17 میلیون خودرو در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: تردد این میزان خودرو باعث فرسودگی جاده ها شده است.

    وی ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته تا چند سال آینده بیش از 50 میلیون خودرو در جاده ها تردد خواهند کرد و برای توسعه راه ها متناسب با این میزان تردد خودرو نمی توان تنها به منابع دولتی اکتفا کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو