فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن مهندسی خودرو تحلیل کرد

گرانی خودروهای هیبریدی دلیلی برای عدم اقبال به آنها

عصر خودرو : عضو انجمن مهندسی خودرو گفت: خودروهای هیبریدی اولویت خودروسازان کشور نیستند و خودروسازان از آنها استقبالی نمی‌کنند؛ زیرا این خودروها قیمت‌های بسیار بالایی دارند.

گرانی خودروهای هیبریدی دلیلی برای عدم اقبال به آنها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازاقتصادنیوز، محمد‌حسن شجاعی‌فرد، عضو انجمن مهندسی خودرو گفت: خودروهای هیبریدی (دوگانه‌سوز برقی و فسیلی) اولویت خودروسازان کشور نیستند زیرا این خودروها قیمت‌های بالایی دارند.

    او گفت: در حال حاضر دو خودرو توسط کارخانجات بزرگ کشور تولید شده که هیبریدی هستند، ولی خود خودروسازان از آنها استقبال نمی‌کنند.

    شجاعی‌فرد افزود: اگرچه همیشه بحث برای تولید خودروهای هیبریدی با هدف حفاظت از محیط زیست وجود داشته است ولی کسی به دنبال تولید خودروهای هیبرید نبوده است.

    او در خصوص خودروهای وارداتی که هیبریدی هستند، گفت: ممکن است از خودروهای وارداتی استقبال شود ولی آنها نیز، قیمت‌های گرانی دارند که آن هم محدودیت خودش را دارد و اکثراً خودروهایی که وارد می‌شوند، آنهایی هستند که تاثیری بر محیط زیست کشور ندارند.

    عضو انجمن مهندسی خودرو گفت: درباره خودروهایی که با تعداد محدود وارد می‌شوند و مدل‌های خاص از برندهای خودروسازی هستند، ملاکی برای تعیین قیمتشان وجود ندارد و چون کنترلی بر قیمت آنها صورت نمی‌گیرد، شخص واردکننده با هر قیمتی آن را می‌فروشد و مردم هم به دنبال آن نیستند که خودرویی با قیمت مناسب بخرند بلکه به دنبال آن هستند تا بدانند نمود آن خودرو در دست پولدارها و تجملگرایان چقدر است؛ حال قیمت آن خودرو دو میلیارد یا سه میلیارد باشد. مهم این است که به همه نشان دهند که «من چنین خودرویی را سوار شده‌ام!» 

    او افزود: وقتی گفته می‌شود خودروی هیبریدی به کشور وارد شود، یعنی اینکه در شهری مانند تهران با این وضع آلودگی هوا، چیزی بین 20 تا 50 هزار خودروی هیبرید وجود داشته باشد.

    او تایید کرد که بازار ایران به سمتی پیش نمی‌رود که بخواهد از این خودروهای هیبریدی و کم مصرف استفاده کند و گفت: قیمت خودروهای هیبریدی به طور میانگین دو برابر است خودروهای عادی است. این خودروها علاوه بر سیستم برقی یک سیستم بنزینی هم دارند و شکل این دو سیستم (سیستم‌های داخلی آنها و سیستم انتقال قدرت‌شان) به طوری است که کارخانه‌داران و خودروسازان استقبال از آنها خوبی نمی‌کنند.

    شجاعی‌فرد ادامه داد: همچنین در دنیا به این صورت است که دولت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و فشار می‌آورند که به محیط زیست کمک کنند ولی در ایران دولت‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو