فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور قم :

محدودیت‌های ترافیکی هسته مرکزی شهر قم در نیمه شعبان اعلام شد

عصر خودرو : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به محدویت‌های ترافیکی پلیس در هسته مرکزی شهر گفت: از صبح روز ۱۲ خرداد تا پایان روز پنج شنبه ۱۴ خرداد، هسته مرکزی شهر قم دارای محدودیت‌های ترافیکی و تردد به ویژه برای اتوبوس‌های بین شهری است.

محدودیت‌های ترافیکی هسته مرکزی شهر قم در نیمه شعبان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سرهنگ کرم الله حسینی  با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد حضور گسترده زائران و مسافران در ایام نیمه شعبان در شهر مقدس قم اظهارداشت: با توجه به تقارن نیمه شعبان با تعطیلات پیاپی و به ویژه ارتحال امام (ره)، امسال هموطنان در سطح وسیع تری به استان قم مشرف می‌شوند.

    وی با اشاره به محدودیت زیرساخت‌های ترافیکی از جمله معابر متصله به حرم حضرت معصومه (س) و همچنین پارکینگ‌ها و توقف گاه‌های پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان قمی انتظار می‌رود، از وسائل نقلیه شخصی استفاده نکنند تا این امکان در اختیار کسانی قرار گیرد که از راه‌های دور به استان قم مشرف می‌شوند، همشهریان از ناوگان عمومی، اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و تاکسی‌های اداره تاکسی‌رانی استفاده کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم به محدویت‌های ترافیکی پلیس استان در این ایام اشاره کرد و افزود: از صبح روز 12 خرداد تا پایان روز پنج شنبه 14 خرداد، هسته مرکزی شهر قم دارای محدودیت‌های ترافیکی و تردد به ویژه برای اتوبوس‌های بین شهری است.

    حسینی تصریح کرد: مسافرانی که در این ایام قصد زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) را دارند، می‌توانند با استفاده از کمربندی امام علی (ع) چه از سمت کاشان، سلفچگان یا تهران وارد پارک سوار شمالی در حاشیه عوارضی "قم کاشان" شده و سپس با استفاده از ناوگان عمومی و اتوبوس‌های درون شهری که پیش بینی شده است، به زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شوند.

    وی ادامه داد: از روز 12 خرداد، ورود وسائط نقلیه سنگین به جز وسایلی که حامل مواد سوختی و فاسد شدنی است، از مسیرهای مختلف متصله به شهر قم ممنوع بوده و پلیس راه استان از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کند، که این محدودیت‌ها شامل تریلرها و کامیون‌ها نیز می‌شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: هموطنانی که از اتوبان‌های " تهران - قم" ، "کاشان - قم" و جاده "سلفچگان - قم" طی مسافت می‌کنند، باید حتماً از مسیر این اتوبان‌ها و پس از عبور از کمربندی، وارد میدان 72 تن و سپس از میدان 72 تن به سمت میدان ولی عصر و سپس به سمت میدان بقیة الله (عج) شوند.

    سرهنگ حسینی افزود: خودروهای شخصی که وارد میدان ولی عصر (عج) می‌شوند، می‌توانند دو مسیر را انتخاب کنند یا مسیر بلوار کبیری به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) را انتخاب کرده که در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، پارکینگ آل یاسین است که می‌توانند وارد شوند و یا بعد از تقاطع انسجام، وارد پارکینگ‌های انسجام شوند.

    وی گفت: همچنین خودروهایی که به میدان بقیة الله (عج) وارد می‌شوند، می‌توانند از بلوار انتظار وارد پارکسوار یاوران مهدی شده و یا در یکی از پارکینگ‌های شماره 1، 2، 3 و یا 4 مسجد توقف کنند، همچنین می توانند از پل بقیع وارد پارکینگ طیبی و یا از ضلع شرقی پارکینگ یاوران مهدی وارد شوند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان کرد: مسافرانی که از جاده قدیم "قم- اصفهان" و یا جاده سلفچگان وارد شهر مقدس قم می‌شوند، می‌توانند با استفاده از بلوار الغدیر وارد شهرک قدس و سپس بلوار شهید آوینی و کوه خضر نبی شده و در یکی از پارکینگ‌های شرقی یا غربی خضر نبی توقف کنند که پارکینگ شرقی متعلق به اتوبوس‌ها و غربی متعلق به خودروهای شخصی است.

    سرهنگ حسینی افزود: خیابان امام حسن عسکری (ع) از جاده قدیم کاشان به سمت مسجد مقدس جمکران، ممنوعیت ورود به سمت مسجد دارد، اما برای خروج مشکلی نداشته و مسافران می‌توانند از خیابان امام حسن عسکری (ع) خارج شوند.

    وی خاطرنشان کرد: تمام معابر به یکی از پارکینگ‌ها متصل می‌شود، از همین رو رانندگان اصراری برای تردد به محل محدودیت‌ها نداشته باشند و حتما پیش آگهی‌ها در طول مسیر یا اطلاع‌رسانی به وسیله بنرها را مدنظر قرار دهند.

    رئیس پلیس راهور استان قم اظهار داشت: اطلاع رسانی مطلوبی در طول مسیرها به وسیله تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا تابلوها و علائمی که پیش آگهی شده و محل‌های پارکینگ ها و محل‌ها و معابر را مشخص کرده، صورت گرفته است و انتظار داریم که هموطنان از آن‌ها استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو