فونیکسریمکسبهتام

چرا پارکینگ طبقاتی سعادت آباد به بخش خصوصی واگذار شد؟

بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران

عصر خودرو : مشکل کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ به خصوص تهران، برای شهروندان آزار دهنده است. چیزی که به این مشکل دامن می زند، ساخت پارکینگ هایی است که شهرداری عهده دار آن شده ولی با گذشت مدتها، هنوز به بهره برداری نرسیده.

بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰
  • بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران
  • بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران
  • بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران
  • بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم، کامنت گذاشته اند و با اعلام اینکه مشکل پارکینگ خودرو باعث نارضایتی آنها شده، به عملکرد شهرداری انتقاد کرده اند.

یکی از این شهروندان نوشته بود شهرداری اجازه نداده کوچه آنها، به صورت بن بست درآید و شهرداری هم جوابیه داد که از لحاظ حمل و نقل و ترافیک، باید دو سوی کوچه ها باز باشند، ولی این مسایل کمکی به کمبود پارکینگ در شهر نمی کند.
یکی دیگر از مخاطبان این کامنت را درباره مشکل پارکینگ در سعادت آباد، محله ای واقع در منطقه 2 تهران گذاشته: یکی از مشکلات مهم شهر بستن معابر پیاده در کوچه‌های مسکونی توسط خودروهاست. در محله سعادت‌آباد با وجود تعداد زیاد بانک‌ها و آژانس‌های مسکن به‌خصوص خیابان سرو شرقی و سعادت‌آباد، این اصناف هیچ هزینه‌ای بابت این مساله نمی‌دهند. در ضلع جنوب شرقی میدان کاج سال‌هاست که پارکینگ طبقاتی ساخته شده ولی شهرداری اقدام به افتتاح آن نمی‌کند. این در حالی است که یکی از اقداماتی که شهرداری تهران خیلی به آن افتخار می‌کند حذف هتل مخروبه در پل سیدخندان است. ظاهرا قرار است این به آن در شود در کوچه مجد خیابان سرو شرقی با وجود پارکبان‌ها مردم اقدام به پارک اتومبیل خود در همه معابر پیاده حتی پیاده‌رو می‌کنند. من چند بار از طریق شماره های110 و 137 اقدام کردم نتیجه نگرفتم. پیگیری کنید.

نام شهرداری از پارکینگ خط خورد
درباره این مشکل در سعادت آباد، با رضا امیدوار تجریشی عضو شورایاری محله سعادت آباد گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

ساخت این پارکینگ از چه زمانی متوقف شد؟
دقیقا موارد مذکور در حوزه محله سعادت آباد قرار دارد. در بحث پارکینگ طبقاتی در سال اول احداث تابلوی پروژه ذکر شده بود "با مشارکت شهرداری تهران" اما بعدها این قسمت حذف شده و خط خورده است. ظاهر این پارکینگ با مالکیت خصوصی به صورت طبقات تجاری و پارکینگ در حال احداث بوده و با سرعت بسیار بالایی هم جلو رفته اما متاسفانه از سال گذشته به طور کامل متوقف شده است.

مشکلش چه بود که متوقف شد؟
با توجه به پرسشهایی که از مجاوران پارکینگ داشتم اختلافی بین شرکا به وجود آمده که باعث توقف کار شده. باید شهرداری منطقه در این موضوع ورود کند چون اولا منطقه به پارکینگ نیاز مبرم دارد. بعد هم از نظر منظر شهرسازی بسیار تاثیر بدی در مرکز محل گذاشته شده. شهرداری همچنین باید با سازکار مناسب نقش مدیریت بحران کند چه از نظر کمک به اتمام پروژه چه از نظر حل اختلاف بین سرمایه گذاران که باید بالاخره حل شود.

شما به عنوان شورایاران منطقه در این باره چه خواهید کرد؟
انشا الله اولین الویت شورای جدید سعادت اباد همین موضوع است. در اولین فرصت و با توجه به روی کارآمدن شورایاری ها در اولین فرصت با شهرداری ناحیه و شهرداری منطقه ٢ و شهردار محترم منطقه مکاتبات انجام خواهد شد و در صورت عدم رسیدن به پاسخ کامل با اعضای شورای مکاتبات لازم انجام خواهد شد. این موضوع جای بسیار بررسی دارد، از جمله اینکه یک درمانگاه در این خیابان قرار دارد که نیاز به پارکنیگ خودرو را افزایش می دهد. باتوجه به نزدیکی این درمانگاه به پارکینگ طبقاتی متوقف شده در صورت افتتاح پارکینگ حجم بسیار بالایی از خودروهایی که در خیابان پارک شده اند کم می شود. البته باید دید ساخت کلینیک یا بیمارستانهای سرپایی در این منطقه درست جانمایی اند؟ از سوی دیگر برخی از مردم هم کم لطفی می کنند و موقع پارک خودرویشان به عبور دیگران بی توجه اند. فقط کافی است در زمان پارک ماشین نگاهی به اطراف خود کنند و بسنجند آیا خانواده خود نیز می توانند از اطراف این خودروهای پارک شده عبور کنند؟

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو