فونیکسریمکسبهتام

بالاترین جریمه رانندگی در این کشورهاست

عصر خودرو : جریمه رانندگی، برگه ای است که متخلفان راهنمایی و رانندگی مجبور به پرداخت آن هستند. این جریمه براساس میزان تخلف از قوانین رانندگی مانند افزایش سرعت، ورود ممنوع، نبستن کمربند و ...تعیین می شود.

بالاترین جریمه رانندگی در این کشورهاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر ، میزان جریمه رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است و این میزان به نوع و حجم تردد خودروها بستگی دارد. برخی کشورها نیز بالاترین جریمه را برای خلاف رانندگی در نظر گرفته اند که به اصطلاح جریمه بدون محدودیت می گویند؛ در گزارش زیر با آنها آشنا می شوید.

    فنلاند و دانمارک

    بالاترین جریمه: 200 هزار دلار یا بیشتر

    جریمه رانندگی در کشورهای فنلاند و دانمارک بر اساس میزان درآمد فرد است. پرداخت جریمه رانندگی 200 هزار دلاری حتی برای ثروتمندان هم قابل تحمل نیست. در سال 2002 جوان 27 ساله ثروتمندی به دلیل رانندگی با سرعت 80 کیلومتر مجبور به پرداخت جریمه 200 هزار دلاری شد. این جریمه که به علت سرعت بالا در محدوده سرعت40 کیلومتر صورت گرفته بود در ابتدا 11 میلیون و 500 هزار دلار تعیین شده بود که با تخفیف دادگاه به 200 هزار دلار کاهش یافت.

    کانادا

    بالاترین جریمه: 25 هزار دلار

    جریمه سرعت بالا در برخی ایالات کانادا باعث شده چشم رانندگان همواره به کیلومترشمار باشد. بالاترین جریمه ای که برای سرعت بالا در کانادا در نظر گرفته شده است 25 هزار دلار است.

    انگلستان

    بالاترین جریمه: 8 هزار دلار

    مردم انگلستان بیشترین احترام را به قوانین رانندگی می گذارند. علت آن جریمه بالا است. شاید یکی از دلایلی که خودروهای انگلیسی بیشتر عضلانی هستند نیز همین باشد. در سال 2007 یک راننده پورشه به دلیل سرعت بالا  مجبور به پرداخت جریمه 8هزار دلاری شد.

    ایالات متحده

    بالاترین جریمه:2500 دلار

    میزان جریمه رانندگی در ایالات متحده متفاوت است.ولی بالاترین میزان جریمه مربوط به ایالات میشیگان، نیوجرسی، و تگزاس است و در صورتی که تنها 5 کیلومتر تندتر رانندگی کنند با جریمه 2500 دلاری مواجه خواهند شد.

    نروژ و ایسلند

    بالاترین جریمه : 10 درصد درآمد سالانه و زندان

    نروژ از کشورهای گران جهان است و در همین زمینه بالاترین میزان جریمه رانندگی را هم دارد. در صورت تخلف از قوانین رانندگی دولت نروژ 10 درصد از درآمد سالانه فرد را ضبط خواهد کرد و یا فرد مجبور به تحمل  زندان خواهد بود. در ایسلند نیز بالاترین میزان جریمه رانندگی 10 درصد درآمد سالانه یا 2700 دلار است. مدت محکومیت زندان نیز بین 18 ماه تا سه سال است.

    پرتغال

    بالاترین جریمه: 1800 دلار

    بالاترین جریمه رانندگی در پرتغال 1800 دلار است. البته این جریمه در برخی موارد براساس درآمد شخص خاطی و یا شرایط جاده نیز تعیین می شود.

    فرانسه، سوئیس، ایتالیا

    بالاترین جریمه:2100 دلار

    کشورهای جنوب اروپا بهترین جاده ها و اتوبانهای اروپا را دارند و در همین راستا تخلف در رانندگی نیز جریمه های بالایی دارد. بالاترین جریمه در کشورهای فرانسه، سوئیس، ایتالیا 2100 دلار است که در صورت عدم پرداخت زندانی خواهند شد.

    آلمان

    بالاترین جریمه: 623 دلار

    همانطور که میدانید در اتوبانهای آلمان محدودیت سرعت وجود ندارد و بنز و بی ام و با سرعت نامحدود می توانند در اتوبانهای این کشور مانور دهند. اما جریمه های رانندگی در آلمان همانند احکام دادگاه نورنبرگ است. تنها در مسیرهایی که علامت محدودیت سرعت باشد و خودروها فقط5 کیلومتر بیشترسرعت داشته باشند با جریمه 623 دلاری، ضبط گواهینامه به مدت 6 ماه و امتیاز منفی در رانندگی مواجه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو