فونیکسریمکسبهتام

موافقت با کلیت اصل عوارض استفاده از بزرگراه ها

عصر خودرو : رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر با کلیت طرح اخذ عوارض استفاده از بزرگراه ها و برخی از تونل های شهری موافقت شده و امکان تصویب این طرح وجود دارد.

موافقت با کلیت اصل عوارض استفاده از بزرگراه ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازموج ، اقبال شاکری در نشستی که به منظور ارائه گزارش عملکرد کمیته عمران برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: هم اکنون طرحی مطرح شده مبنی بر این که برای تردد خودروها از تونل ها و بزرگراه ها مبلغی در نظر گرفته شود.
    وی افزود: میزان این مبلغ برای هر بار تردد از تونل ها و بزرگراه های در نظر گرفته شده 300 تومان خواهد بود.
    شاکری در خصوص پرونده مجتمع تجاری علاء الدین و رای داده شده برای آن خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده 100 رای به قلع و قمع طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را صادر کرده بود اما این رای برای دومین بار به دیوان عدالت اداری رفته و در آنجا در حال پیگیری است.
    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدوار هستیم قاضی جباری به عنوان فرد رسیدگی کننده به پرونده پروژه علاء الدین رای را به نفع مردم صادر کرده؛ زیرا این پروژه نه پایان کار داشته و نه از استحکام قابل قبولی برخوردار است.
    وی در خصوص اقدامات صورت گرفته شده از سوی شهرداری تهران در حوزه مسائل عمرانی در شهر اذعان کرد: هفتاد درصد بودجه شهرداری هم اکنون صرف ساخت و ساز و مسائل عمرانی می شود این در حالی است که این عدد در دولت برعکس بوده و هفتاد درصد بودجه کشور صرف مسائل جاری می شود.
    شاکری در خصوص اقدامات صورت گرفته شده از سوی کمیته عمران شورای شهر در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: بررسی پروژه های عمرانی، بررسی وضعیت گودهای پر خطر و همچنین اجرایی شدن نظام فنی و اجرایی از جمله اقدامات کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بوده است.
    وی با بیان این مطلب که اقدامات لازم برای جلوگیری از پروازها از ساعت 12 شب تا 6 صبح از فرودگاه مهرآباد نهایی شده است، گفت: به دلیل نارضایتی مردم از تردد هواپیماها در ساعات پایانی شب در محدوده فرودگاه مهرآباد مقرر شد از ساعت 12 تا 6 صبح پروازی در این فرودگاه صورت نگیرد و اکنون نیز برخی پروازها در این ساعات به دلیل تاخیر در پرواز است.
    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهرتهران با ارائه آماری از پرونده های رسیدگی شده در کمیسیون ماده 38 اظهار کرد: در سال 93 وضعیت 48 پروژه در کمیسیون ماده 38 مورد بررسی قرار گرفت و از ابتدای سال جاری نیز به اختلافات میان مالک و پیمانکار و 15 پروژه رسیدگی شده است.
    وی ادامه داد: در کمیسیون ماده 100 نیز در سال 93 به وضعیت 1262 پرونده رسیدگی شد و در سال 94 نیز تاکنون در رابطه با 149 پرونده رسیدگی صورت گرفته است.
    شاکری در پاسخ به این سوال که چرا احکام صادره در کمیسیون ماده 100 بیشتر به جریمه ختم می شود، تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 دو نوع حکم صادر می کند که یکی جریمه و دیگری قلع و قمع است.
    وی افزود: بیشتر تلاش شده با جریمه جلوی تخلفات گرفته شود و کار به قلع و قمع پروژه ها کشیده نشود.
    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ادامه رسیدگی ها در رابطه با تکمیل پروژه مصلی اذعان کرد: همچنان در حال مذاکراه برای برنامه ریزی و اجرای ادامه پروژه مصلی هستیم و معتقدیم در حوزه مقاوم سازی و کاتریل سازه های موجود، احداث سازه هایی که انجام نشده و ساماندهی اراضی اطراف مصلی شهرداری می تواند نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.
    شاکری با اشاره به آماری از وضعیت پروژه‌های سرمایه‌ای کشور که از سال 82 تا 91 در دستور ساخت قرار گرفته است، تصریح کرد: 10 درصد از پروژه‌ها به طور متوسط از برنامه جلو بوده‌اند و این در حالی است که 30 درصد از پروژه‌ها مطابق برنامه و 60 درصد نیز عقب‌تر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در کشور هستند.
    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با ارائه آماری از میانگین وزنی مدت اجرای پروژه‌های عمرانی در سال‌های مختلف (82 تا 91)، گفت: در سال‌ 82 زمانی که برای پروژه‌ها طول کشیده‌اند 8 سال بوده و در سال 91 این زمان به حدود 14 سال و نیم رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو