فونیکسریمکسبهتام

این خودرو تا ۱۰۰ سال نیاز به سوخت ندارد

عصر خودرو : شرکتی در ایالات متحده ادعا می‌کند، توانسته با استفاده از سوخت عنصر توریوم خودرویی بسازد که تا ۱۰۰ سال سوختش تمام نمی‌شود.

این خودرو تا ۱۰۰ سال نیاز به سوخت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین ، شرکتی در ایالات متحده ادعا می‌کند، توانسته با استفاده از سوخت عنصر توریوم خودرویی بسازد که تا 100 سال سوختش تمام نمی‌شود.
 شرکت «لازر پاور سیستمز» واقع در ایالت کِنه‌تیکِت امریکا ادعا می‌کند که توانسته خودرویی را با سوخت توریوم تولید کند. این خودرو که با نوعی عنصر هسته ای کار می‌کند قادر است تا به وسیله 8 گرم توریم تا 100 سال بدون نیاز به هیچ سوختی کار کند. عنصر توریوم اکنون در کشور‌هایی مانند چین، استرالیا، هندوستان، نروژ و ترکیه یافت می‌شود. توریوم طبق ادعای شرکت تولیدکننده خودرو از امنیت بالاتری نسبت به عنصر هسته‌ای اورانیوم برخوردار است.

به گفته‌ی شرکت تولیدکننده خودرو یک گرم توریوم برابر با 7.396 گالن (28000 لیتر) گازوئیل انرژی دارد. افزایش این میزان به 8 گرم می‌تواند انرژی مورد نیاز یک قرن خودرو را آزاد کند.

توریوم(Thorium) از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی است. نشانه کوتاه آن Th و عدد اتمی آن 90 است. توریوم یکی از پُر چگالی ترین مواد موجود روی این کره خاکی است، که حدود 20 میلیون برابر ذغال سنگ انرژی دارد و می توان به عنوان یک منبع ایده‌آل انرژی از آن بهره گرفت. تشعشعات مربوط به اشعه های به کار رفته در مطب های دندان پزشکی بیشتر از تشعشعات مربوط به توریوم است و آن را هم می توان به کمک یک فویل آلومینیومی کنترل کرد. توریوم (Thorium)، عنصری رادیو اکتیو که از آن می توان در قالب یک اشعه لیزر، برای گرم کردن آب، تولید بخار و تامین انرژی هر توربینی استفاده کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم