فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

توقیف ۲۰۰ خودرو در حال «دور دور» در اصفهان

عصر خودرو : فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارق ۲۷ ساله‌ای که پس از سرقت اقدام به آتش زدن منازل می‌کرد، خبر داد.

توقیف ۲۰۰ خودرو در حال «دور دور» در اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با خبرنگاران برگزار شد، به تشریح وضعیت امنیت استان اصفهان در اردیبهشت ماه جاری پرداخت.

    وی در این نشست گفت: کاهش سه درصدی سرقت‌ در اردیبهشت ماه جاری نسبت به سال گذشته و کشفیات بسیار خوب در زمینه جرائم خشن، کاهش 18 درصدی تخلفات خودرو و موتورسیکلت‌سواران و در نهایت کاهش 20 درصدی سرقت از جمله اقدامات پلیس در ماه گذشته بوده است.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: کشفیات مواد مخدر در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: در کشف جرائم خشن در ماه گذشته نیز استان اصفهان با کاهش 10 درصدی و در بخش کشفیات قاچاق در اردیبهشت ماه جاری با افزایش چهار درصدی مواجه بوده‌ایم.

    آقاخانی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های پلیس و نیز استاندار اصفهان در بحث مواد مخدر که به عنوان ریاست شورای هماهنگی مواد مخدر استان محسوب می‌شوند، این است که از اعتبارات خاص شورای هماهنگی در جهت پیگیری و جلوگیری از کالای قاچاق هزینه کنند.

    وی ادامه داد: در ماه گذشته نیز 143 هزار و 171 تماس با سامانه 110 پلیس گرفته شده که افزایش 12 درصدی را نشان می‌دهد و 90 هزار مورد آن عملیاتی شده است.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 7 هزار مورد تماس با سامانه 197 صورت گرفته که 22 درصد رشد تماس با این سامانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رخ داده و 19 درصد افزایش در برخورد با افراد شرور نیز صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد: بخش تصادفات فوتی درون‌شهری در ماه گذشته 35 درصد و در برون‌شهری نیز 14 درصد کاهش یافته و در مجموع 21 درصد تصادفات فوتی در ماه گذشته رخ داده است.

    آقاخانی افزود: دستگیری سارقان در ماه گذشته 6 درصد افزایش یافته و قتل‌های صورت گرفته و دستگیری مجرمان نیز دو درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: پلیس آگاهی استان اصفهان سال گذشته در ماموریت‌های خود در بین 10 استان کشور توانست رتبه پلیس برتر را در کشف جرائم و نیز رتبه برتر معاونت اجتماعی را کسب کند.

    * 31 خودروی قاچاق سوخت در اصفهان کشف و ضبط شد

    فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه طرح برخورد با قاچاق سوخت در ماه گذشته در دستور کار پلیس قرار گرفته است، اظهار کرد: در بحث قاچاق سوخت در ماه گذشته 31 دستگاه خودرو که مبادرت به «باک بنزین» اضافه کرده بودند، شناسایی و سوخت قاچاق آنها ضبط شد.

    وی افزود: طرح برخورد با جرائم خشن و تحرکات مجرمان خیابانی از جمله طرح‌های اجرا شده‌ای است که پلیس در دستور کار خود قرار داده و 14 درصد برخورد افزایش دستگیری در این زمینه رخ داده است.

    آقاخانی طرح مقابله با کالاهای ورودی، قاچاق و گمرکی را از دیگر برخوردهای پلیس عنوان کرد و گفت: 42 نفر در این زمینه دستگیر شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد و همچنین 33 فقره پرونده در اردیبهشت ماه تشکیل شد.

    * سارقی که مبادرت به حریق‌های سریالی می‌کرد، دستگیر شد

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستگیری یک نفر سارق که مبادرت به حریق کرده است، افزود: این فرد سارق که غیربومی بوده است، اقدام به سرقت و سپس آتش زدن منازل می‌کرد.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این سارق مجرد 27 سال سن و دارای فساد اخلاقی به ویژه نسبت به آزار و اذیت بانوان بوده است که با کار پیچیده پلیسی در هنگام ارتکاب به جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

    وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اقدامات مهمی در بخش راهور صورت گرفته است، افزود: برخود با خودروهای دارای آلودگی صوتی، برخورد با افراد فاقد کلاه ایمنی، برخورد با خودروهای فاقد پلاک‌های مجاز با افزایش 23 درصدی مواجه بوده است.

    * توقیف 200 خودرو در حال «دور دور» در اصفهان

    آقاخانی به ساماندهی موتورسیکلت‌ها و ساماندهی در کلانشهرهای اصفهان اشاره و بیان کرد: در این مدت کاهش ورود موتورسیکلت به مناطق ممنوعه داشته و در این طرح موتورهای سرقتی نیز کشف شد.

    وی با بیان اینکه در سه نقطه اصفهان طرح برخورد با موتورسیکلت‌هایی که «دور دور» می‌کنند، صورت گرفت، افزود: در طول حدود یک ماه نزدیک 200 خودروی مدل بالا توقیف شد و نیز 300 مورد دیگر اعمال قانون شدند.

    * ناجا با طرح امنیت اجتماعی محکم وارد میدان شده است

    فرمانده انتظامی استان اصفهان از ارتقای طرح امنیت اجتماعی در استان خبر داد و گفت: ناجا با طرح امنیت اجتماعی محکم وارد میدان شده است.

    وی در بحث موارد اخلاقی اضافه کرد: با توزیع‌‌کنندگان مشروبات الکلی، ماهواره، شرارت و اوباش‌‌گری برخورد جدی می‌شود.

    آقاخانی همچنین از برخورد با چایخانه‌‌داران بدون مجوز و باغ‌‌تالارهای غیرمجاز در سطح شهر اصفهان خبر داد.

    وی به ایام دهه شعبانیه نیز اشاره کرد و افزود: پلیس با تمام توان در راستای فراهم کردن جشن عظیم مردمی در کنار مردم است.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ماه گذشته کلانتری امیرآباد نجف‌آباد افتتاح و نیز کلانتری مسکن مهر فولادشهر در دستور ناجا قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو