فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر خبر داد

واردات لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته به شکل قاچاقی

عصر خودرو : مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر انحصار در توزیع تولیدات را در افزایش نگرانی بین فعالان مؤثر دانست و گفت: لاستیک‌های وارداتی تاریخ گذشته و با کیفیت پایین قاچاقی و یا به وسیله عوامل فرصت‌طلب وارد کشور می‌شود.

واردات لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته به شکل قاچاقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا آل سارا عوامل متعددی اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در جریان تولید کشور و بروز مشکلات مؤثر دانست، اظهار داشت: آنچه مسلم است راه حل معمولاً در درون مشکلات نهفته است و مدیران و کافی است مسئولان ذیربط آن را کشف کنند و با به وجود آوردن هماهنگی‌ لازم شجاعانه و مدبرانه جهت برطرف کردن آن اقدام کنند.

    وی افزود: در حال حاضر عبور از محدودیت‌ها در تولید و توزیع نیازمند ثبات در قیمت‌ها، کیفیت قابل رقابت و ارائه خدمات پس از فروش است و به کارگیری یک شبکه گسترده و توزیع جهت عرضه تولیدات یک اصل غیرقابل انکار است. انحصار در توزیع تولیدات توسط فرد و یا افراد خاص و با نابسامانی در قیمت‌ها و اعمال تخفیفات غیراصولی و دیگر موارد جانبی موجب افزایش نگرانی بین فعالان در امر توزیع شده است و این نگرانی به جامعه مصرف‌کنندگان نیز انتقال یافته و نتیجتاً رکود کاری در تولید و توزیع هر روز بیش از روز گذشته خودنمایی می‌کند.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر معتقد است، شبکه‌های گستر و توزیع و رضایت آنان از عملکرد شرکت‌های تولیدی در عرضه تولیدات بهترین منبعی هستند که می‌توانند در عرضه تولیدات نقش تأثیرگذار داشته باشند و به بحران کمبود نقدینگی و انباشی محصولات تولیدی شرکت‌های تولیدی پایان دهند.

    آل سارا گفت: شرکت‌های تولیدی اگر لازم باشد تخفیف بدهند، جایزه برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در نظر بگیرند، خدمات تأثیرگذار به توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان ارائه کنند و یا زمینه محرک‌ها و مشوق‌های دیگر را فراهم سازند. تا سرعت در فروش تولیدات افزایش یابد و قطعاً در شرایط کنونی روش‌های فعلی عرضه تولیدات نیازمند تغییرات کارآمد است و در این میان ثبات قیمت محصولات تولیدی از اهمیت ویژه برخوردار است. متأسفانه بعضاً  مدیران شرکت‌های تولیدی بر نظرات گذشته خود اصرار دارند و قطعاً از همکاری و نظرات مشورتی توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بی‌بهره هستند.

    وی تأکید کرد: اگر یه این باور برسیم که مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان می‌توانند نقش تأثیرگذار در موفقیت و یا عدم موفقیت شرکت‌های تولیدی ایفا نمایند زمینه برای تصمیم‌گیری بهتر و عبور از محدودیت‌ها فراهم خواهد شد و به نظر می‌رسد چنانچه مدیران همانند گذشته اصرار به شرایط موجود داشته باشند قطعاً گذر زمان پاسخ مناسب را به افکار حاکم خواهد داد.

    این فعال تعاونی تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان ذیربط قبل از اینکه رکود کاری و نابسامانی در قیمت‌ها بیش از این تولیدات و شبکه‌های توزیع را به چالش بکشد، تصمیم کارآمدتری بگیرند.

    وی درباره پیشنهاد اتحادیه در مورد ثبت قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش لاستیک‌های وارداتی، گفت: لاستیک‌های وارداتی از ثبات نسبی قیمت در بازار برخوردار است. لاستیک‌های وارداتی یا تاریخ گذشته و با کیفیت پایین احتمالاً از طریق قاچاق و یا به وسیله عوامل فرصت‌طلب وارد کشور می‌شود و امکان احداث نمایندگی و ارائه خدمات پس از فروش در بیش از 750 شهرستان کشور عملاً برای واردکنندگان مسئولیت‌پذیر وجود ندارد که این مهم مورد انتقاد مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان است.

    آل سارا تـأکید کرد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین شبکه مصرف‌کننده لاستیک‌های وارداتی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل، بار و مسافر در کشور هستند، اتاق تعاون برای دفاع از حقوق حق اعضای تعاونی‌ها و حمایت از تولید ملی کشور به پیشنهاد این اتحادیه طرحی جهت توزیع و ارائه خدمات مناسب به مصرف‌کنندگان و جلوگیری از ورود لاستیک با کیفیت نامناسب و تاریخ گذشته به شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی ارائه کرد که امیدواریم با تصویب نهایی و عملی شدن آن دیگر شاهد این گونه نابسامانی‌ها نباشیم.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر  در پایان تصریح کرد: اعضای این اتحادیه اعتقاد دارند اگر مسئولان اجازه بدهند مشکلات موجود مانع پیشرفت تولید و توزیع شود، رسیدن به اهداف گسترش تولید، کاهش واردات توزیع عادلانه در راستای حمایت از تولید ملی و کسب رضایت مصرف‌کنندگان اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو