فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

کیفیت پایین خودروها تنها عامل تصادفات نیست

عصر خودرو : عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کیفیت پایین خودروها تنها عامل تصادفات نیست،بر استانداردسازی جاده ها تاکید کرد.

کیفیت پایین خودروها تنها عامل تصادفات نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، الله وردی دهقانی درخصوص سهم بالای پراید و پژو در تصادفات کشور،گفت: عدم استاندارد بودن جاده و ناهمگونی خودروهای در حال تردد، دو عامل اصلی برای بالا بودن میزان تصادف در کشور است.

    جاد‌ه‌ها و خیابان‌ها باید استاندارد شوند

    نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال باید توجه داشت که برخی خودروهای درحال تردد در جاده ها،به علت کهولت سن با سرعت پایین حرکت می کنند و در مقابل آن، برخی خودروهای وارداتی با سرعت بالا درحرکت هستند و این درحالی است که جاده‌های ما برای هیچ یک از این دو گروه طراحی نشده است.

    وی ادامه داد: ازرده خارج کردن خودروهای فرسوده امری ضروری بوده و درکاهش تصادفات نیز تاثیرگذار خواهد بود،اما در کنار آن، جاده ها و خیابان‌ها نیز باید استاندارد شوند.

    عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس،فرسودگی ناوگان حمل نقل خصوصی و عمومی را نیز عامل دیگر تصادفات عنوان کرد.

    اقشار کم درآمد توان خرید خودروهای امن و گران را ندارند

    وی تصریح کرد: همچنین موضوع دیگر اینکه مقررات راهنمایی و رانندگی به خوبی در کشور اجرا نمی شود و متاسفانه فرهنگ رانندگی صحیح در کشور حاکم نشده است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: البته ما منکرکیفیت پایین خودروهای تولیدی در کشور نیستیم، اما اقشار کم درآمد توان خرید خودروهای امن و گران را ندارند.

    دهقانی با اشاره به اینکه پراید و پژو ایمنی بالایی ندارند، گفت: خودروسازان باید به فکر تولید خودروهای ایمن و ارزان باشند،اما بازهم نمی توان عامل تمام تصادفات جاده ای را کیفیت پایین خودروها عنوان کرد.

    نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس افزود: جاده‌های کشور اگر مناسب باشند کمتر شاهد تصادف خواهیم بود و نصب ترمزabs و airbag به تنهایی باعث کاهش تصادف و مرگ ومیر نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو