فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع تشریح کرد

اثرات تصمیمات سیاسی تحمیلی به سایپا در دولت گذشته

عصر خودرو: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح اثرات منفی تصمیمات سیاسی تحمیل شده به سایپا در دولت قبل، گفت: خرید تاپکو و بن‌رو توسط سایپا به معنی آتش زدن منابع مالی بود که خسارت بالایی را برای این شرکت خودروساز به همراه داشت.

اثرات تصمیمات سیاسی تحمیلی به سایپا در دولت گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سیدرضا نوروز زاده امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید سایپا اظهار داشت: تصمیمات گذشته در مورد گروه خودروسازی سایپا مربوط به سازمان گسترش نبود، بلکه تصمیمات سیاسی از طریق این سازمان تحمیل شده بود که ادامه آن در شرکت ملی مس مشاهده شد.

    وی ادامه داد:‌ درختی که در دولت‌های نهم و دهم کاشته شد، ثمری جز میوه تلخ نداشت.

    وی تصریح کرد: 800 میلیارد دلار از منابع کشور به جای اینکه صرف توسعه کشور شود، صرف واردات شد که ای کاش واردات محصولات صنعتی بود.

    وی با بیان اینکه با چینی‌ها نمی‌شود وارد عمق ساخت شد، گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند کاهوی چینی، سنگ قبر، چوب بستنی و خاک نرم برای گربه از چین وارد کشور می‌شود، در حالی که این مسأله مردم با فرهنگ ما را آزار می‌دهد.

    نوروز زاده با بیان اینکه شرکت‌های تاپکو و بن‌رو را به صورت تحمیلی به سایپا فروختند، گفت: پولی که می‌توانست صرف توسعه محصول شود بابت خرید این شرکت‌ها هزینه شد. که ای کاش این پول را آتش می‌زدند، زیرا خسارت این کار کمتر از بهره بانکی بود.

    وی ادامه داد: در سال 91 و 92 ارز هزار تومانی بابت واردات صرف شد که دیگر فرصتی برای تولید قطعه‌سازان باقی نگذاشت و آنها نیز به واردات قطعه چینی در بسته‌بندی ایرانی تشویق شدند.

    به گفته وی، شرکت ساپکو که کارش ارتقا توان مهندسی بود، به یک واحد خرید و فروش تبدیل شد.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: به وزیر اقتصاد گفتم که شرکت‌های خودروساز یمین و یسار (چپ و راست) من هستند که یکی از آنها هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و دیگری هزار و 300 میلیارد تومان بدهی دارد.

    وی افزود: عده‌ای ناآگاهانه یا آگاهانه این واحدهای خودروسازی به شرایط فعلی رساندند که اگر آنها را در نیابیم، تعداد زیادی از قطعه‌سازان و کارگران آسیب خواهند دید.

    وی در پایان با بیان اینکه آقای مدنی و همکارانش از نظر فنی و اداره سایپا هیچ کمبودی نداشتند، گفت: تغییر ایجاد شده در مدیریت سایپا برای این بود که یک مدیر اقتصادی و مالی برای حل مشکلات شرکت منصوب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو