فونیکسریمکسبهتام

کاربردهای متفاوت کارت طرح ترافیک

عصر خودرو : همچنین دارندگان مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به ازای حذف هر یک روز از ورود به محدوده طرح ترافیک، از یک سفر رایگان حمل و نقل عمومی در تهران برخوردار شدند.

کاربردهای متفاوت کارت طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایرنا، کارت های چندمنظوره حمل و نقل عمومی (آی دی کارت) که در سال جدید جایگزین آرم های طرح ترافیک سالانه پایتخت شده کاربردهای متفاوتی از سفر رایگان در چرخه حمل و نقل عمومی تا امکان فعالیت در شبکه شتاب را دارد.

    به گزارش ایرنا براساس طرح جدید شهرداری تهران، آرم های طرح ترافیک سالانه حذف و جای خود را به کارت های حمل و نقل عمومی چندمنظوره یا آی دی کارت ها دادند.

    متقاضیان تایید صلاحیت شده دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک براساس این طرح با دریافت کد کاربری و رمز عبور نسبت به انتخاب و ثبت روزهایی که قصد ورود به محدوده طرح را داشتند اقدام کردند.

    بر این اساس به ازای انتخاب هر یک روز ورود به محدوده طرح ترافیک، عوارض مشخص و مصوبی از متقاضیان دریافت شد.

    همچنین دارندگان مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به ازای حذف هر یک روز از ورود به محدوده طرح ترافیک، از یک سفر رایگان حمل و نقل عمومی در تهران برخوردار شدند.

    در همین ارتباط کارت های ذکرشده شخصی سازی شده و پلاک خودرو به همراه مشخصات دارنده کارت روی آن ثبت شده است.

    سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران چندی پیش با اشاره به استقبال قابل توجه واجدین شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک از سامانه جدید گزینش روزهای ورود به این محدوده گفت: این رویکرد موجب برنامه ریزی شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک شده است.

    وی افزود: همچنین اجرایی شدن این سامانه، امکان مدیریت ترافیک را برای شهرداری تهران آسانتر کرده است.

    تشکری هاشمی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری با راه اندازی این سامانه، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد امکان برنامه ریزی برای شهروندان، کاهش هزینه های آنان را نیز در پی دارد.

    معاون شهردار تهران تاکید کرد: تمامی بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح به بهبود ترافیک تهران اختصاص می یابد.

    وی به روند انتخاب و گزینش روزهای موردنظر شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: 290 روز کاری برای ورود به محدوده طرح وجود دارد که عوارض ورود یک روز به محدوده طرح ترافیک از تقسیم تعرفه واجد شرایط به این 290 روز بدست می آید.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه اکنون تمامی ورودی های محدوده طرح ترافیک با دوربین کنترل می شود و کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد نیز آغاز شده، گفت: نیازی به کنترل چشمی برچسب طرح ترافیک وجود ندارد و دوربین های کنترل کننده محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد براساس خوانش پلاک خودروها نسبت به جریمه متخلفین ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک اقدام می کنند.

    به گفته وی چنانچه پلیس در برخی موارد نیازمند کنترل مدارک خودرو باشد، از طریق آی دی کارت های صادره کنترل لازم را انجام می دهد.

    مصطفی قنبرنژاد مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قابلیت تبدیل کارت های چندمنظوره حمل و نقل عمومی به کارت های بانکی برای استفاده در شبکه شتاب خبر داد و گفت: دارندگان آی دی کارت ها در صورت تمایل با مراجعه به شعب بانک شهر نسبت به دریافت شماره حساب بانکی و الصاق شماره بر روی کارت های خود اقدام کنند تا این ظرفیت بالقوه نیز فعال شود.

    طرح کنترل ترافیک هسته مرکزی شهر تهران موسوم به طرح ترافیک از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت شش و 30 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 17 عصر ادامه دارد.

    در روز پنجشنبه این طرح در ساعت 13 پایان می یابد.

    روزهای جمعه و تعطیلات رسمی طرح ترافیک در پایتخت اجرا نمی شود.

    ورود و حرکت خودروها بجز وسایل نقلیه عمومی، امدادی، نظامی، انتظامی و خودروهای دارای مجوز ورود به طرح ترافیک به این محدوده ممنوع است.

    محدوده طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر تهران از شمال به خیابان شهید مطهری، از غرب به خیابان کارگر، از جنوب به خیابان شوش و از شرق به بخشی از خیابان شریعتی و هفده شهریور محدود می شود.

    کرمان موتوراکستریم