فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری:

تخصیص گازوییل سهمیه‌ای ادامه دارد

عصرخودرو: معاون سازمان راهداری کل کشور تاکید کرد: افزایش نرخ سوخت تاثیری در سهمیه ناوگان عمومی کشور نگذاشته و در ماه‌های آینده براساس پیمایش به همه خودروهای فعال در این عرصه سوخت سهمیه‌ای ارائه می‌شود.

تخصیص گازوییل سهمیه‌ای ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شهرام آدم‌نژاد با بیان این مطلب تصریح کرد: همانطور که در ماه جاری نیز اتفاق افتاده سوخت مورد نیاز حمل‌و‌نقل عمومی کشور به شکل سهمیه‌ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و افزایش اخیر نرخ سوخت تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت.

    سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی با اشاره به کلید‌خوردن طرح سوخت‌رسانی براساس پایش در ماه آینده اظهار کرد: گازوئیل با قیمت لیتری 300 تومان از طریق بررسی‌های انجام گرفته براساس طرح پایش هوشمند در اختیار تمام فعالان ناوگان عمومی کشور قرار می‌گیرد و دریافت سهمیه در ماه‌های آینده نه براساس خودرو که براساس میزان فعالیت ثبت شده از سوی هر وسیله انجام می‌گیرد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا برای نوسازی ناوگان برنامه‌ای طراحی شده که از درآمد‌های حاصل از افزایش نرخ سوخت استفاده شود، اظهار کرد: بر مبنای بندهای ذکر شده در بودجه سال گذشته و سال جاری این امکان وجود دارد که بخشی از درآمد‌های وزارت نفت از حوزه صرفه‌جویی در مصرف سوخت به بخش حمل‌و‌نقل که اعم از حوزه جاده به حساب می‌آید، اختصاص یابد.

    آدم‌نژاد اضافه کرد: در کنار این موضوع می‌توان طرح‌های دیگری را نیز در نظر گرفت که به بهبود وضعیت ناوگان و حمل‌و‌نقل اختصاص یابد که این موضوع بتواند از یکسو وضعیت درآمدی رانندگان را بهبود بخشد و از سوی دیگر با بالارفتن کیفیت ناوگان مصرف سوخت را نیز پایین آورد.

    سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی درباره‌ی احتمال کاهش اقبال صاحبان بار به جاده‌ها پس از افزایش نرخ کرایه‌ها نیز اظهار کرد: جاده در کنار بحث قیمت سوخت و هزینه‌های حمل‌و‌نقل چند ملاک مهم دیگر از جمله دسترسی گسترده و حفظ حقوق مالکیت صاحبان بار را دارد که این موضوع باعث مزیت جاده‌ها می‌شود. هرچند نرخ سوخت در این زمینه تاثیر‌گذار خواهد بود اما نمی‌توان اعلام کرد که تنها با افزایش آن تمام مزیت‌های رقابتی در این حوزه از بین می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو