فونیکسریمکسبهتام

معاون پخش فراورده‌های نفتی لرستان:

۵۰ جایگاه سی.ان.جی در لرستان وجود دارد‌

عصرخودرو: معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی لرستان گفت: ۵۰ جایگاه «سی.ان.جی» در استان لرستان وجود دارد و برخی از شهرستان‌های پرجمعیت لرستان این جایگاه را ندارند.

۵۰ جایگاه سی.ان.جی در لرستان وجود دارد‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، یوسف روشنی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی استاندارد لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 15 درصد گاز دنیا در ایران تولید می‌شود و شش خط انتقال گاز سراسری با بیش از 40 هزار کیلومتر در کشور وجود دارد.
    وی با اشاره به‌ضرورت احداث جایگاه «سی.ان.جی» در کشور، افزود: ارزان بودن گاز نسبت به بنزین سبب توجیه اقتصادی گسترش جایگاه‌های «سی.ان.جی» در کشور شده است، از طرفی تحریم مکرر بنزین از جانب دشمنان و مسائل سیاسی نیز کشور را به سمت تولید گاز سوق داده است.
    معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی لرستان بابیان اینکه تاکنون 2 هزار و 270 جایگاه «سی.ان.جی» در کشور تأسیس‌شده که از این تعداد 50 جایگاه متعلق به استان لرستان است، تصریح کرد: به دلیل ممانعت شهرداری از اختصاص زمین به جایگاه‌های «سی.ان.جی» در مرکز استان، در حال حاضر تمام جایگاه‌های گاز در خارج شهر و کمربندی‌ها واقع‌شده‌اند.
    روشنی خاطرنشان کرد: قوانین محدودکننده استاندارد نظیر رعایت فاصله 50 متری جایگاه‌های «سی.ان.جی» از منازل مسکونی در همه جهات، سبب شده که تأسیس این جایگاه‌ها برای نهادهای دولتی، ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه نباشد، چون با این شرایط ایجاد یک جایگاه گاز فشرده نیازمند هزاران متر زمین بایر است و هزینه احداث یک جایگاه «سی.ان.جی» بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان برآورد شده است.
    وی بیان کرد: در حال حاضر استانداردسازی یک جایگاه «سی.ان.جی» 70 تا 150 میلیون هزینه لازم دارد، درحالی‌که صاحب جایگاه در حالت عادی ممکن است فقط 5 یا 6 میلیون از این مرکز سود داشته باشد.
    معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی لرستان با اشاره به‌ضرورت احداث جایگاه‌های «سی.ان.جی» توسط بخش خصوصی و تجهیز آن‌ها، گفت: باوجوداینکه لرستان، یکی از استان‌های پرتردد کشور است، در برخی از شهرهای استان مانند بیران‌شهر و سپیدشت که جمعیت 30 هزارنفری دارند، جایگاه «سی.ان.جی» برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط