فونیکسریمکسبهتام

دادرس خبر داد

افزایشی در قیمت سی‌ان‌جی نخواهیم داشت

معاینه فنی مخازن خودروها باید جدی گرفته شود

عصر خودرو : رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور با اشاره به اینکه وزارت نفت رگلاتوری سبد حامل‌های انرژی را باید براساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری کند گفت: افزایش یا کاهش قیمت در کشور منطقی نیست باید قیمت‌ها به صورت کارشناسی لحاظ شود.

افزایشی در قیمت سی‌ان‌جی نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از باشگاه خبرنگاران، اردشیر دادرس در خصوص اینکه آیا قیمت سی ان جی در کشور افزایش یا کاهش خواهد یافت گفت: بر اساس توافقی که از سال گذشته بین دولت صورت گرفته افزایش قیمت در سی ان جی نخواهیم داشت.

    وی تصریح کرد: پیشنهاد کار‌شناسی این است که به ازای هر کیلو سی ان جی به قیمت 600 تومان در جایگاه‌ها عرضه شود بنابراین در این خصوص پیشنهادی برای کاهش قیمت به دولت ارائه شده که به ازای هر کیلو سی ان جی، 100 تومان قیمت کاهش داشته باشد.

    دادرس در خصوص اینکه با افزایش قیمت بنزین آیا مردم از سی ان جی استقبال می‌کنند گفت: سی ان جی به عنوان سوخت پاک یکی از گزینه‌هایی است که مردم با این افزایش قیمت برای استفاده از آن روی می‌آورند.

    وی تأکیدکرد: برای اینکه قیمت متناسب بین سی ان جی، ال پی جی و گازوئیل به صورت چند بعدی کار‌شناسی شود و در این خصوص وزارت نفت رگلاتوری سبد حامل‌های انرژی به صورت چند بعدی قیمت‌گذاری شود در این راستا باید تمام ابعاد عرضه و تقاضا، قیمت صادرات نسبت به حامل‌های انرژی لحاظ شود چرا که قیمت‌ها در آژانس بین‌المللی بر اساس سه شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    دادرس خاطرنشان کرد: افزایش یا کاهش قیمت سی ان جی منطقی نیست بنابراین به سه دلیل افزایشی در این سوخت نخواهیم داشت.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور، سه دلیل را برای حمایت از این صنعت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت سی ان جی در کشور بالا‌تر از قیمت جهانی است دوم اینکه به نسبت برنامه قیمت گاز خانگی، صنعتی و نیروگاهی 300 درصد بیشتر است و سوم اینکه به نسبت عرضه و تقاضا امروزه 3. 5 درصد سبد گاز کشور را این سوخت تشکیل می‌دهد.

    وی یادآور شد: جایز نیست قیمت سی ان جی در کشو رافزایش یابد چرا که طی دو سال گذشته با کاهش فروش مواجه بودیم بنابراین از نظر اقتصادی توجیهی ندارد.

    دادرس خاطرنشان کرد: رگلاتوری سبد حامل‌های انرژی باید به صورت چند بعدی بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو