فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۰۰۹»

روحانی بنزین ۱۵۰۰ تومانی را نپذیرفت

بنزین هزار تومانی تورم یکی دو درصد بیشتر ندارد

عصر خودرو : سخنگوی دولت با اشاره به درآمد سه هزار میلیارد تومانی دولت از تک نرخی شدن بنزین متذکر شد که دولت هم با گرانی موافق نیست و حتی رئیس جمهور نرخ‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ تومان را برای بنزین نپذیرفت.

روحانی بنزین ۱۵۰۰ تومانی را نپذیرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمد باقر نوبخت که در ساعت 22 سه شنبه در تلویزیون سخن می‌گفت، درباره تک نرخی شدن بنزین توضیح داد: منابع دولت برای هدفمندی یارانه‌ها 32 هزار میلیارد تومان در حالی در قانون تعیین شده که ما باید 48 هزار میلیارد تومان بین مردم تقسیم کنیم که اگر می‌خواستیم این میزان کسری را با افزایش نرخ بنزین جبران کنیم اقتصاد و جامعه کشش آن را نداشت.

    وی با اشاره به درآمد سه هزار میلیارد تومانی دولت با تک نرخی شدن بنزین افزود: ما هم مخالف گرانی هستیم و حتی ابتدای امسال بخشنامه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت ابلاغ کردیم. شخص خود رئیس جمهور هم با هرگونه افزایش قیمتی مخالف است و حتی ایشان بنزین 1500 و 1200 تومانی را نپذیرفت. درآمد ناشی از این تغییر نرخ یا مستقیم به دست مردم می‌رسد یا برای تولید و بهداشت صرف می‌شود و دولت وارد خزانه نمی‌کند.

    نوبخت با بیان اینکه امسال سال پایانی هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل باید تا پایان امسال نرخ سوخت به 90 درصد قیمت فوب می‌رسید که البته رئیس جمهور اجازه ندادند که نرخ سوخت گران‌تر شود و اعلام کردند که تنها تک نرخی و هزار تومان شود. با این نرخ هزار تومانی بنزین هم تورم بیشتر از یکی دو درصد نخواهیم داشت.

    وی همچنین درباره مشکلات مالی دولت متذکر شد: در حال حاضر ما با 24 هزار میلیارد تومان داریم کشور را اداره می‌کنیم و این در حالیست که تا سال‌های گذشته با 120 هزار میلیارد تومان کشور اداره می‌شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط