فونیکسریمکسبهتام

چشم‌انداز تولید خودرو تا سال ۹۶

عصر خودرو : وزارت صنعت چشم‌انداز تولید خودرو تا سال ۹۶ را در گزارشی ارائه کرده که براساس این گزارش تولید خودرو از سال ۹۳ تا سال ۹۶ به‌طور متوسط رشدی ۵۹ درصدی خواهد داشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان چشم‌انداز وزارت صنعت برای تولید خودرو در کشور خوشبینانه در نظر گرفته شده است؛ چراکه دستیابی به رشد ۵۹ درصدی در تولید خودرو با الزاماتی همچون رفع تحریم‌های بین‌المللی و همچنین تقاضای مناسب از سوی بازار همراه است.

چشم‌انداز تولید خودرو تا سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در جدول منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انواع خودرو سواری رسیدن به تولید یک میلیون و 550 هزار دستگاه خودرو تا سال 1396 در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی این رشد در حالی است که خودروسازان سال گذشته با تولید 974 هزار دستگاه خودرو توانستند برنامه این وزارتخانه را جامه عمل بپوشاندند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خودروسازان باید در سال‌جاری تعداد یک میلیون و 235 هزار دستگاه خودرو سواری تولید کنند که این موضوع به معنی رشد 27 درصدی تولید خودرو سواری در سال‌جاری نسبت سال گذشته است. براساس این گزارش برای سال آینده نیز تولید یک میلیون و 430 هزار دستگاه انواع خودرو سواری در نظر گرفته شده است؛ بنابراین اگر خودروسازان تا پایان سال 96 بتوانند به برنامه تولید خودرو این وزارتخانه برسند، تولید خودرو رشدی حدود 59 درصد خواهد داشت.

    در حالی این برنامه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ترسیم شده است که الزاماتی نسبت به تداوم رشد تولید خودروسازان در سال‌‌های آینده وجود دارد. یکی از این الزامات در نظر گرفتن تقاضای مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است؛ چراکه اگر عرضه متناسب با تقاضا صورت نگیرد بازار خودرو به رکود خواهد رفت به این معنا که عرضه خودروسازان با تقاضای متناسبی مواجه نخواهد شد.

    از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن وتجارت این گزارش را براساس حل و فصل پرونده هسته‌ای در نظر گرفته است؛ بنابراین در صورت ایجاد هر چالشی در این باره، چشم‌انداز ترسیم شده توسط این وزارتخانه عملی نخواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو