فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودروهای وارداتی کاهش نمی‌یابد

عصرخودرو: وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایطی اواخر سال گذشته به واردات متفرقه خودرو ورود و آن را ممنوع کرد که بسیاری از کارشناسان، نتیجه‌اش را انحصاری شدن واردات خودرو دانسته و تاکید کردند این اتفاق به نفع واردکنندگان رسمی و به ضرر مشتریان تمام خواهد شد.

قیمت خودروهای وارداتی کاهش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در نهایت اما بنا شد متفرقه‌ها با پرداخت سه درصد قیمت خودرو بابت هزینه گارانتی به واردکنندگان رسمی، همچنان به واردات مشغول باشند و این در حالی بود که این بار رسمی‌ها اعلام کردند ارائه خدمات پس از فروش با هزینه سه درصدی، برایشان به صرفه نیست. حالا عضو انجمن واردکنندگان خودرو تاکید می‌کند؛ نمایندگی‌های رسمی خواهان بازگشت اوضاع واردات به همان حالت قبل از ورود وزارت صنعت به این ماجرا هستند.

    آن طور که عبدالرضا فهیمی در نشستی خبری عنوان کرد، «بازگشت واردات خودرو به وضعیت قبل (آزادی واردات بدون قید و شرط ارائه خدمات پس از فروش)، بهتر از آن است که ما به‌عنوان نمایندگی‌های رسمی ملزم باشیم به هر خودرو وارد شده فارغ از اصالت گارانتی بفروشیم، آن هم به قیمت‌ تعیین شده.

    وی تاکید کرد: ما ابتدا باید از اصالت خودرو وارد شده توسط وارد‌کنندگان غیررسمی مطمئن شویم تا بتوانیم به آنها خدمات گارانتی ارائه دهیم. فهیمی با بیان این‌که پنج درصد ارزش 105 هزار دستگاه خودرو وارداتی در سال گذشته به نوسازی ناوگان آمبولانس کشور اختصاص یافت، افزود: با در نظر گرفتن میانگین قیمت 20 هزار دلاری هر دستگاه خودروی وارداتی در سال گذشته، بیش از 100 میلیون دلار از این ناحیه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

    عضو هیات‌مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو این را هم گفت که در حال حاضر با توجه به عوارض مختلف مربوط به واردات خودرو، تعرفه موثر واردات این کالا حدود 125 درصد و قیمت هر دلار صرف شده برای واردات خودروها نیز بین6500تا 7 هزار تومان است.

    فهیمی همچنین در مورد سرنوشت قیمت خودروهای وارداتی گفت: در صورت رفع تحریم، امکان کاهش دو تا سه درصدی خودروهای وارداتی وجود دارد با این حال از آن سو ممکن است تقاضای انباشته‌شده فعلی به یکباره وارد بازار خودرو شود و از این ناحیه قیمت‌ها بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو