فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد:

تحریم‌ها مانع ساخت آزمایشگاه خودروسازی شد

عصر خودرو : رئیس سازمان ملی استاندارد، تحریم‌ها را مانع ساخت آزمایشگاه خودروسازی در کشور عنوان کرد.

تحریم‌ها مانع ساخت آزمایشگاه خودروسازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد مازندران درباره استانداردسازی خودروها اظهار کرد: برای اینکه خودروهای با کیفیت تولید کنیم لازم است آزمایشگاهی با امکانات و وسایل و تجهیزات کامل ساخته شود که متأسفانه هنوز نتوانستیم امکانات آزمایشگاهی خود را به طور کامل تکمیل کنیم.

    وی افزود: تحریم‌ها موجب شد نتوانیم به مرحله‌ای که رضایت سازمان استاندارد را تأمین کند برسیم بنابراین در حال حاضر در حال بررسی و برطرف کردن موانع و مشکلات هستیم. سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها بازنگری‌های زیادی انجام داد اما نتایج با آنچه مورد رضایت مردم است تفاوت دارد.

    پیروزبخت اظهار کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی، سازمان استاندارد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. سازمان استاندارد با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خدمات همکاری داشته و عقب‌ماندگی‌های کشور را براساس اقتصاد مقاومتی از طریق تولید محصولات داخلی برطرف می‌کند.

    این مسئول بیان کرد: در دورانی هستیم که تحولات سیاسی و اقتصادی کشور در حال رخ دادن است. به به کمک استاندارد می‌توانیم ارتباط خود را با سازمان ایزو حفظ کرده و بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

    رییس سازمان ملی استاندارد درباره ارتباط با کشورهای همسایه بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در این استان باید روی آن کار کرد، تجارت با کشورهای مختلف مانند روسیه و کشورهای عضو سی‌.آی‌.اس است که این امر نقش سازمان استاندارد را حساس‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

    وی یادآور شد: استان مازندران یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین مناطق کشور است و همه مولفه‌هایی که در اقتصاد پویا در زمینه کشاورزی و توسعه پایدار نیاز است را داراست از این رو می‌تواند ارتباط اساسی برای تجارت با کشورهای دیگر برقرار کند.

    مسعود جوادی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران نیز در مراسم معارفه خود گفت: استانداردسازی صنایع مازندران از برنامه‌های آتی اداره کل استاندارد مازندران است.

    وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد با تکیه بر استاندارد تلاش خود را برای بهبود تولید داخلی در صنعت خودرو در کشور به کار می‌برد.

    جوادی با تاکید بر اجرای دو برنامه در مازندران، تصریح کرد: دخالت در صنعت و تجارت در زمینه استانداردسازی صنایع و دوم، برنامه‌ریزی توسعه‌ای برای افزایش توان اقتصاد با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی است در شورای اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: استاندارد می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا بتوانند رقابت را از بین ببرند تا شرکت‌های کوچک بتوانند فعالیت کنند.

    جواد اعتماد، مدیرکل پیشین استاندارد مازندران با اشاره به اینکه برای رفع موانع و مشکلات باید با همه شرکت‌های داخلی رابطه سازنده ایجاد کنیم، اظهار کرد: استان مازندران با اتکا به بندرهای نکا، امیرآباد و فریدونکنار می‌تواند رابطه استراتژی خوبی با کشورهای دیگر داشته باشد. اداره کل استاندارد مازندران با گمرک و بنادر تعامل سازنده‌ای برقرار کرده و توانسته پیشرفت خوبی در این زمینه ایجاد کند.

    وی گفت: استان مازندران 48 جایگاه توزیع گازمایع دارد و با نظارت دقیق توانستیم از قاچاق موادسوختی جلوگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو