فونیکسریمکسبهتام

مخالفت مجلسی‌ها با واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان

عصر خودرو : به گفته برخی نمایندگان مجلس واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اقدامی نادرست است و به صنعت خودروسازی آسیب می‌رساند.

مخالفت مجلسی‌ها با واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، داستان واگذاری سرخابی‌ها اخیرا به حضور خودروسازان  در این مزایده ختم شد؛ حضوری که واکنش‌های متعددی را در پی داشت. در این مورد نماینده‌های مجلس نیز چندان موافق این موضوع به نظر نمی‌رسند.

    در همین مورد محمد سلیمانی، عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس به اقتصادنیوز گفت: این اقدام از چند جنبه اشکال دارد؛ اگر خودروسازان بخواهند این باشگاه‌ها را خریداری کنند به چه منظوری می‌خواهند این کار را انجام دهند؟ اگر به منظور تبلیغات است که الان مردم ماه‌ها در انتظار می‌مانند تا خودروی مورد نظر خود را دریافت کنند پس این دلیل نمی‌تواند باشد، چون مشتری‌ها پای خودروسازان همیشه هستند و پول نقد هم پرداخت می‌کنند. اگر به منظور برندسازی باشد که برندسازی باید در تولید صنعتی و بالا بردن کیفیت اتفاق بیفتد. وقتی که می‌گویند شرکتی دارای یک برند معتبر است این به دلیل کیفیت کارشان است، نه به علت اینکه مدیریت باشگاه فوتبالی را در اختیار دارند، پس اگر بخواهیم از این زاویه هم نگاه کنیم منتفی است.

    او افزود: ما از هر جهت که نگاه می‌کنیم هیچ نفعی برای خودروسازان ندارد که بخواهند وارد این ماجرا شوند. گرفتن این دو باشگاه چیزی به آنها اضافه نمی‌کند. اگر موضوع راضی کردن مردم است، مردم با تولید و کیفیت و خدمات بهتر و با قیمت ارزان‌تر راضی می‌شوند و می‌توانند رضایت مردم را کسب کنند نه با خریدن باشگاه.

    او خاطر نشان کرد: خریدن باشگاه، اتفاقا باعث افزایش هزینه فراوان شرکت‌های خودروساز می‌شود، این افزایش هزینه بر روی افزایش خودرو اثر می‌گذارد و این افزایش به مردم تحمیل می‌شود و نارضایتی بیشتری را در مردم به وجود می‌آورد. خودروسازان نمی‌توانند هیچ گونه استدلالی کنند که از این بابت نقص دارند. از طرفی دیگر اگر از خود خودروسازان سوال شود که مشکل اصلی در تولید بیشتر و تولید با کیفیت بهتر برای خدمات بهتر و امکانات با ارزش افزوده بهتر در تولید خودروهای مدرن‌تر چیست، می‌گویند ما سرمایه در گردش کم داریم، با وجود این،‌اگر بخواهند این پول را که حدود 600 میلیارد است سالانه خرج این باشگاه‌ها کنند، خب همین را خرج تولید خودرو، کیفیت و بهبود و افزایش تولید کنند، چرا باید وارد ماجرایی شوند که هیچ نفعی برایشان ندارد.

    سلیمانی در ادامه بیان کرد: از طرفی دیگر خودروسازان همیشه اعلام می‌کنند که بدهکار هستند، پس اضافه کردن این دو باشگاه باعث افزایش بدهی آنها می‌شود، خب این اقدام اصلا عاقلانه نیست، ما از هر بعد که نگاه می‌کنیم هیچ منفعتی برای خودروسازان نمی‌بینیم. خودروساز باید به کار تخصصی خود بپردازد و در شرایطی که نیاز به جمع کردن مشتری ندارد باید به دنبال کیفیت و تولید خودروهای مدرن‌تر بپردازد و تمام وقت خود را صرف این مسائل بگذارد.

    او تصریح کرد: هم خودروسازان دارای حاشیه‌های مربوط به خود هستند و هم این دو باشگاه دارای حاشیه‌های مختلف به خود را دارند، خب اگر این دو باشگاه وارد خودروسازی شوند این حاشیه‌ها اضافه می‌شود و دامن گیر خودروسازان خواهد شد و نتیجه آن یا افت کیفیت و کمیت است یا نارضایتی بیشتر مشتریان، و این عملا  به خودرو سازی ضربه می‌زند.

    ر این میان اله‌وردی دهقانی، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن هم به اقتصادنیوز گفت: این کار اساسا کار درستی نیست، این هزینه کلان برای خرید باشگاه‌ها از طرف خودروسازان اقدامی غلط است، واگذاری این باشگاه‌ها را باید بخش‌های خصوصی بر عهده بگیرند، خودروسازان جزء این خصوصی سازی نیستند و من با حضور خودروسازان و واگذاری این دو باشگاه به آنها موافق نیستم و نباید این کار انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو