فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور خبر داد

آغاز تست مخازن خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی تا دو ماه آینده

عصر خودرو : مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور از ایجاد سازوکار انجام تست سطح یک مخازن خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی ظرف دو ماه آینده برای خودروهای سبک خبر داد.

آغاز تست مخازن خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی تا دو ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید قیصر گفت: حداکثر تا دو ماه آینده بستر لازم برای انجام تست های سطح یک و دو مخازن خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی ایجاد می شود و این طرح اجرایی می شود.

    وی با بیان اینکه در تشخیص عیوب سطح دو نیاز به ابزارهای خاصی نیست و بیشتر باید کارشناسان آموزش‌های لازم را دیده باشند تا بتوانند این عیوب را تشخیص دهند، ادامه داد: بر همین اساس آموزش کارشناسان آغاز شده و تا دو ماه آینده نیز به اتمام می رسد.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور افزود: انجام آزمون ادواری خودروهای گازسوز توسط برخی شرکت‌های بازرسی که فاقد مجوزهای لازم می باشند صحیح نیست؛ این شرکت‌ها مانند شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با مالکیت بخش خصوصی فعالیت می نمایند و فاقد مجوزهای لازم برای انجام تست ادواری خودروهای گازسوز بویژه خودروهای فعال در ناوگان حمل ونقل همگانی می‌باشند.

    وی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه، انجام تست سطح یک و دو باید در مراکز معاینه فنی انجام شود بر همین اساس هم ایجاد بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری در مراکز معاینه فنی آغاز شده است.

    قیصر درباره زمان ابلاغ آیین نامه جدید درخصوص تست سطح یک مخازن خودروهای گازسوز گفت: دولت سازوکار، وظایف دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط را در آیین نامه جدید مشخص کرده و پیش بینی می کنم تا پایان خرداد این آیین نامه نهایی و به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شود. در آیین‌نامه جدید شرایط انجام این نوع آزمون توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) تایید و از مجاری رسمی ابلاغ خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو