فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت و معدن خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۴

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی و تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را شاهد بودیم که برای سال ۹۴ این رقم با ۲۰ درصد افزایش به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن صالحی نیا ظهر امروز در مراسم افتتاحیه خط تولید ایربگ شرکت ایمن خودرو که در محل کارخانه این شرکت برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت خودرو 18 درصد از سهم ارزش افزوده کل بخش صنعت، معدن و تجارت را دارد، اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و سخنان رئیس جمهور در آغاز سال 94 و اهمیت به شاخص‌های رونق تولید، رونق صادرات و اشتغال، صنعت خودروسازی سهم قابل توجهی در ارزش افزوده برای کشور دارد.

    وی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در کشور گفت: با توجه به افتی که در چند سال گذشته در این صنعت وجود داشت، سال گذشته افزایش 56 درصدی و تولید یک میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو را شاهد بودیم که برای سال 94 این رقم با 20 درصد افزایش به یک میلیون و 400 هزار دستگاه می‌رسد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه این ظرفیت‌ها به تلاش بیشتر و حفظ درصدهای موجود نیاز داریم، بیان کرد: شورای سیاستگذاری خودرو به عنوان بالاترین سطح در سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول جلساتی که هفته‌ای یک‌بار برگزار می‌کند به برنامه‌ریزی در مورد مباحثی همچون، عمق بخشی تولید داخلی با توجه به توزیع عادلانه قطعات‌سازی در کشور و نیز بسیاری از ظرفیت‌های صنعتی می‌پردازد.

    صالحی نیا با بیان اینکه صنعت خودروسازی بسیاری از ظرفیت‌ها را در کشور فعال می‌کند، اظهار کرد: توسعه 60 رشته صنعتی در کشور به سبب توسعه صنعت خودروسازی محقق می‌شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

    وی خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی با یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولیدی و بیش از 45 هزار میلیارد ریال درآمدزایی به عنوان مهم‌ترین صنعت در تولید سرمایه و درآمد، نسبت به سایر صنایع در سازمان صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود که به اقداماتی از جمله، پارامترهای کیفی، افزایش سطح استاندارها، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها توجه دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: توسعه ساخت داخل از سیاست‌های جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود که به لحاظ اقتصادی و با تیراژ بالای تولید می‌توان از این اقدام حمایت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو