فونیکسریمکسبهتام

جیپ، شاسی‌بلند لوکس می‌سازد

عصر خودرو : «جیپ» سرگرم طراحی یک خودرو شاسی بلند لوکس برای رقابت با رنج روور است.

جیپ، شاسی‌بلند لوکس می‌سازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر مبنای قیمت‌های رنج روور، یک جیپ لوکس ممکن است حداکثر 100 هزار دلار قیمت داشته باشد و به حاشیه سود فیات کرایسلر اتوموبیل، شرکت مادرش کمک کند.

    سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر هفته گذشته در زمان گشایش نمایندگی آلفا رومئو و مازراتی در نزدیکی تورنتو به این خودرو اشاره کرد. با وجود اینکه فروش جهانی جیپ به کمک تقاضای گسترده برای مدل‌های شاسی بلند و محبوبیت مدلهای جدید، از سال 2009 بیش از چهار برابر شده اما مارچیونه اظهار کرد این برند از یک فرصت غافل مانده است.

    وی در این باره گفت: وقتی یک رنج روور را در خیابان می‌بینم خونم به جوش می‌آید زیرا ما هم باید بتوانیم چنین کارهایی انجام دهیم.

    گران قیمت‌ترین جیپ در حال حاضر گراند چروکی است که قیمت آن از حدود 30 هزار دلار آغاز می‌شود. جیپ اعلام کرده تا سال 2018 گراند واگونیر را به بازار عرضه خواهد کرد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیرعامل فیات کرایسلر حاضر به ارائه جزییات بیشتر در مورد شاسی بلند لوکس نشد و اظهار کرد شرکتش در برنامه پنج ساله خود که سال گذشته رونمایی شد، به این خودرو اشاره ای نکرده است زیرا نمی‌خواهد دستش خیلی زود رو شود.

    فروش شاسی بلندها در حال حاضر رونق خوبی دارد و مدلهای لوکس حدود نیمی از بازار شاسی بلند را در اختیار دارند. با اینهمه شاسی بلند لوکس جیپ با رقیبان زیادی روبرو خواهد بود. مازراتی فیات کرایسلر قصد دارد شاسی بلند خود به نام لوانته را سال آینده وارد بازار کند.

    پورشه کاین امسال تا آوریل پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند بوده و اسکالید جنرال موتورز و لینکلن ناویگیتور فورد پرفروش‌ترین خودروی برندهایشان در سال جاری بوده اند.

    به گفته تحلیلگران، جیپ لوکس ممکن است در خارج از آمریکا هم فروش خوبی داشته باشد. جیپ در حال توسعه تولید در خارج از آمریکای شمالی است و برای افزایش فروش از بیش از یک میلیون دستگاه در سال گذشته به 1.9 میلیون دستگاه در سال 2018، به خطوط تولید را در چین، ایتالیا و برزیل افزوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط