فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

جاده خلخال - فیروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

عصرخودرو: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده خلخال - فیروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جاده خلخال - فیروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در بازدید از عملیات اجرایی راه اصلی 30 کیلومتری خلخال به فیروزآباد در قطعه یک، دو و سه گفت: این پروژه که شهرستان خلخال را با نزدیک‌ترین مسیر به راه اصلی اردبیل سرچم وصل می‌کند، امسال 19 میلیارد تومان اعتبار دارد و در سال 1394 به بهره‌برداری خواهد رسید.
    جعفری بنه خلخال در ادامه بازدید از مسیر خلخال به شاهرود، از بهسازی قطعه دو کیلومتری مقابل کارخانه سیمان خلخال گفت: بهسازی راه خلخال به شاهرود تا آغاز فصل گردشگری پایان می‌یابد.

    وی عنوان کرد: این قطعه که در حال بهسازی است، بیش از دو کیلومتری مسافت داشته و با نظارت اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال برای بهسازی آن بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده که امسال تا آغاز فصل گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین جاده شهرستان خلخال برای خروج از بن بست را راه اصلی کلور درام منجیل عنوان کرد و گفت: با تکمیل این مسیر به مرکز کشور مسافت اردبیل تا تهران 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.

    جعفری بنه خلخال در بازدید از این محور ضمن در خواست از پیمانکار برای استفاده از امکانات بیشتر و مورد توجه قرار دادن فصل کار محدود در شهرستان خلخال، گفت: هر چه زودتر قطعه باقیمانده بازگشایی شود که امیدواریم با تکمیل پل‌ها و ساخت دو قطعه پل خاص این محور به صورت خاکی برای استفاده مردم در سال 1394 آماده شود.

    جعفری بنه خلخال جاده‌ها را اصلی‌ترین زیرساخت توسعه عنوان کرد و گفت: جاده خلخال کلور، درام، منجیل یک جاده استراتژیک و جاده‌ای با منظر گردشگری فوق‌العاده در منطقه گرمسیر در جنوب استان است.

    وی ادامه داد: عملیات اجرایی با سرعت تمام در حال انجام است و دو پل خاص در این جاده مهم است و باید هر چه زودتر ساخت این پل‌ها شروع و اجرایی شود، در بازدیدی که امروز داشتیم، تصمیم‌گیری شد که با ترزیق اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان، ساخت پل اول آغاز شده و پل خاص دوم نیز که نیمه تمام است، تکمیل شود.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بازگشایی این مسیر در کمتر از یک ماه آینده انجام خواهد شد و در آینده نزدیک با حضور مقامات وزارت راه این مسیر مورد بازدید مسئولان کشوری قرار خواهد گرفت.

    جعفری در ادامه بازدید از جاده خلخال ماجولان ماسوله اظهار کرد: یکی از جاده‌های بسیار مهم و توریستی و گردشگری بین خلخال و گیلان، جاده خلخال شال ماجولان ماسوله است، این جاده به طول 36 کیلومتر که 22 کیلومتر آن در حوزه شهرستان خلخال و استان اردبیل قرار دارد، در طول سال میزبان گردشگران خارجی از سراسر جهان است و در طول دو تا سه سال گذشته، حدود 40 میلیارد ریال برای زیرسازی و ‌آماده‌سازی این جاده هزینه شده است و امسال حدود 22 کیلومتر از این جاده آسفالت خواهد شد و در سال 1394 نیز برای تکمیل این جاده بیش از 60 میلیارد ریال نیز هزینه خواهد شد.

    جعفری بنه خلخال اصلی‌ترین هدف از ساخت این جاده را توسعه بخش شاهرود خلخال و گردشگری بکر منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امسال با تعاملات انجام شده با استان گیلان قطعات باقی مانده در استان گیلان نیز در دیدار با نماینده مردم فومن در مجلس مورد تاکید خواهد بود تا این مسیر گردشگری از گیلان به خلخال برای گردشگران آماده بهره‌برداری شود.

    بر اساس این گزارش ، جعفری در جواب این سوال که آیا می‌شود از محل اعتبارات دیگری برای این جاده اعتبار تامین کرد، گفت: ما از طریق مجلس از وزارت راه این موضوع را پیگیر خواهیم بود تا از محل‌های دیگر نیز این پروژه تقویت و به اتمام برسد.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی انتظار مردم خلخال را برای داشتن جاده ایمن و اصلی به حق و شایسته دانست و گفت: این مردم لیاقت و شایستگی خدمات بیشتری را دارند که ما نیز تمام تلاش خود را برای محقق شدن آرزوی مردم محروم منطقه خلخال و کوثر به کار خواهیم گرفت.

    جعفری بنه خلخال در پایان از تلاش‌ها و پیگیری معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاون فرماندار خلخال به لحاظ بازدید‌ از محورها و همچنین تسریع در ساخت‌ و ساز‌ راه‌ها تقدیر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو