فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

تقلُب بی‌شرمانه لینکلن از روی دست بنتلی!

عصر خودرو: در اینکه اکثر طراحان از طرح های رقبای خود الگو می گیرند و کمتر طرحی می تواند یک طرح ناب و کاملا اصیل باشد، شکی نیست اما بعضی وقت ها میزان این الگوبرداری ها از مرز هایی نانوشته، فراتر می روند و پای به قلمرو سرقت هنری می‌گذراند. این همان مرزی است که لوک دونکروُلک، سرطراح شناخته شده بنتلی مدعی است لینکلن با مفهومی جدید خود، کانتنیننتال پا را از آن فراتر گذاشته است.

تقلُب بی‌شرمانه لینکلن از روی دست بنتلی!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، دونکروُلک از این کپی‌برداری آشکار لینکلن از بنتلی فلایینگ‌اسپور آنقدر به خشم آمده که در صفحه فیسبوکش گفته: "اگر با من بود،‌آن را مفهومی فلایینگ‌اسپور می نامیدم و چهار چراغ گرد بنتلی را هم در چهره اش حفظ می کردم!" حتی پیامی کاملا طعنه‌آمیز نیز روی صفحه فیسبوک دیوید وودهاوس، سرطراح لینکلن گذاشته با این مضمون که "می خواهید ابزار و ماشین های ساخت را هم برایتان ارسال کنیم؟!" اما پشت این کپی‌برداری بی‌شرمانه که اتفاقا از نمای عقب، به طراحی پرولوگ، مفهومی سال گذشته آئودی نیز بسیار نزدیک است، سدانی پر هیبت و تنومند قرار دارد که با همنشینی دوباره نام های لینکلن و کانتیننتال، می خواهد آینده ای باشکوه تر را برای این زیرمجموعه لوکس‌ساز فورد مجسم کند.
    لینکلن می گوید تمرکز اصلی در کانتیننتال بر روی تجمل بوده و به همین دلیل، کابین این مفهومی را با مرغوب‌ترین مواد ممکن،‌فرم‌داده مثل چرم ونیزی صندلی ها و رودری ها، آلکانتارای بکار رفته در زیر آرنجی ها و جزئیات صندلی ها، پوشش اطلسی سقف و کفپوش چوبی. برای تضمین راحتی کامل سرنشینان نیز صندلی هایی با قابلیت تنظیم در 30 جهت (با قابلیت تنظیم زاویه پشتی در صندلی‌های عقب) بکار رفته که لینکلن مدعی است کاملا با سایز و هیکل سرنشینان تطبیق می یابند. این مفهومی همچنین دارای سانروف دودی SPD SmartGlass است که با استفاده از آن، می تواند گرمای حاصل از تابش مستقیم خورشید را کنترل کرد. سامانه پارک به روز شده، همیار پیش‌بینی تصادف با قابلیت حفاظت از عابرین پیاده و نمایش دید 360 درجه از اطراف خودرو در صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی MyLincoln Touch نیز از جمله سامانه های ایمنی مدرن مفهومی کانتیننتال هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو