فونیکسریمکسبهتام

دور دور بازی در خیابان های آبادان با خودروهای لوکس

عصر خودرو : دور دور بازی، ماشین بازی، کورس یا هیجان اصطلاحی که از راه های سرگرمی این روزهای جوانان و البته عاملی برای مرگ جوانانی تبدیل شده که با هر فشار پای خود روی پدال گاز، یک قدم به مرگ نزدیک تر می شوند.

دور دور بازی در خیابان های آبادان با خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، کورس های شبانه در خیابان گاهی با حوادث تلخ همراه است و راننده این خودروها جوانانی هستند که با سرعت به تاخت و تاز در بلوار آزادی آبادان که به تازگی به نام شهید یاسینی مزین شده است، می پردازند.

    خلوت شبانه بلوار شهید یاسینی آبادان از میدان سازمان منطقه آزاد اروند تا میدان ایثار و میثاق و میدان فرودگاه، راه را برای تخلیه انرژی یا تست سرعت اتومبیل ها باز کرده است.

    اگر نیمه شب ها سری به این خیابان بزنید، رژه تجمل و نمایش خودروهای لوکس که بیشتر آن با پلاک سازمان منطقه آزاد اروند است را مشاهده می کنید.

    ورود خودروهای لوکس به منطقه آزاد اروند، با همه منافع اقتصادی آن نظیر کاهش مصرف سوخت، نوسازی ناوگان و خودروها و نو نوار شدن ماشین ها، آسب های فرهنگی نیز به جامعه وارد کرده است.

    رانندگان این خودروها از بنز و بی.ام. دبلیو گرفته تا خودروهای کره ای، همه و همه شب ها این خیابان را به پاتوق خود تبدیل کرده اند تا ماشین هایی که دیدن آن، روزی آرزوی دست نیافتنی بود و تنها اسم و عکس آن را در اینترنت جستجو می کردیم، در خیابان های آبادان به نمایش گذاشته شوند.

    سبقت و سرعت و لایی کشیدن رانندگان این خودروها در نیمه شب، آرامش و قرار را از ساکنان منطقه بریم و امیرآباد آبادان گرفته است.

    سرگرمی خطرناک و آزاردهنده ای که علاوه بر پایمال کردن قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی ساکنان و سرنشینان دیگر خودروها، به عاملِ برهم زننده آرامش و امنیت روانی شهروندان و در برخی مواقع سرخوردگی برخی افراد تبدیل شده است.

    این بازی خطرناک، گاهی با اتفاقاتی نظیر تصادف منجر به فوت سرنشینان را به همراه دارد.

    امید، راننده جوان یکی از این خودروها در این خصوص گفت:مانند قرار نانوشته، برخی شب ها با دوستان دور هم جمع می شویم و سعی می کنیم با سرعت و هیجان، خود را سرگرم کنیم.

    وی می گوید:فکر نمی کنم کار بدی باشد، سرگرمی است دیگر و دوست دارم از این فرصت ها استقبال کنم.

    و دیگر راننده خودرو بی ام دبلیو که خود را نادر معرفی می کند، در این خصوص می گوید:سرعت زیاد، موزیک با ولوم بالا، شادی و خنده، رو کم کنی همه وهمه تفریح است.

    نادر می گوید:چرا برخی فکر می کند این تفریح، باعث ایجاد ناامنی روانی، مزاحمت و سرخوردگی روحی برای بقیه مردم می شود؟ من که این حرف ها را قبول ندارم.

    البته این اقدامات، واکنش مسئولان شهرستان را به همراه داشت.

    حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان رد خطبه هیا نماز جمعه گذشته این شهر، ورود مسئولان شهری به این موضوع و مقابله با قانون شکنان را خواستار شده بود.

    راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان نیز طی روزهای گذشته با نصب بنرهای هشدار دهنده در نقاط مختلف شهر، به قانون شکنان و رانندگانی که آرامش مردم را سلب کنند، هشدار داد.

    در این اطلاعیه ها آمده است:خودرو رانندگانی که در شهر حرکات نمایشی انجام داده یا آرامش شهروندان را سلب کنند، به مدت شش ماه توقیف می شود.

    البته یکی از کارشناسان اقتصادی، راه اندازی پیست های اتومبیلرانی در این شهر را راهکاری برای کاهش تخلفات و اقدامات غیر قانونی رانندگان می داند.

    عبدالله نظری در این خصوص می گوید:با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند، فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است، می توان از این فرصت برای تجهیز زیرساخت های ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی اقدام کرد.

    وی افزود:تحقق این هدف، صنعت گردشگری منطقه را به ویژه موضوع گردشگری ورزشی رونق می بخشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو