فونیکسریمکسبهتام

معاون نعمت زاده عنوان کرد:

جهت‌گیری همکاری خودرویی ایران با کشورهای اروپایی

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ذائقه مردم ایران خودروهای اروپایی را بیش از چینی‌ها می‌پسندد، گفت: جهت گیری ما در همکاری‌های خودرویی با خارجی ها به سمت کشورهای اروپایی تمایل دارد.

جهت‌گیری همکاری خودرویی ایران با کشورهای اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا نوروززاده در حاشیه رونمایی از کشنده ولوو در ایران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تعرفه هایی که وضع شده بین CBU و CKD اختلاف تعرفه معناداری وجود دارد که اگر شرکت‌های سازنده وارد عمق بخشی به ساخت داخل شوند، امکان رقابت برای آنها وجود ندارد و بنابراین این سیاست سازندگان را وادار به عمق بخشی به ساخت داخل می کند.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: سیاست وزارت صنعت معدن و تجارت رسیدن به تولید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو است که بر این اساس، اگر چه در سال‌های 90 و 91 خودروسازان بالاترین سطح تولید را داشته اند اما در سال 92 به شدت با افت تولید مواجه شده اند و در نهایت در سال گذشته با تلاش خودروسازان و سیاست گذاری وزارت صنعت تولید از مرز یک میلیون دستگاه گذشت.

    وی تصریح کرد: هدف‌گذاری وزارت صنعت تولید یک میلیون 400 هزار دستگاه در سال 94 است که بر این اساس، سایپا دیزل نیز با توجه به رشد سال گذشته خود در تولید خودروهای تجاری، امسال فصل جدیدی از تولیدات را آغاز کرده است.

    نوروز زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر خودروهای وارداتی و قیمت آنها در بازار خاطرنشان کرد: زمانی که تعرفه واردات تعیین شد حمایت از تولید داخلی مد نظر قرار گرفت و این در شرایطی است که هم اکنون رقابت میان خودروهای تولیدی با وارداتی آزاد است چرا که دولت تعرفه 45 درصدی را برای خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی تعیین کرده است.

    معاون وزیر صنعت در پاسخ به سئوالی مبنی بر استراتژی این وزارتخانه در همکاری با خودروسازان چینی خاطرنشان کرد: چین نیز همانند سایر کشورها به ایران قطعه و خودرو وارد می کند اما ذائقه مردم ایران به سمت خودروهای اروپایی کشش دارد، در حالیکه برخی خودروهای چینی به لحاظ قیمت قابلیت رقابت با نمونه های مشابه اروپایی را دارند اما به هر حال جهت گیری ما همکاری مشترک با کشورهای اروپایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو